Nowy Mercedes-Benz GLB w wersji elektrycznej z EQ Technology został zaprojektowany z myślą o codzienności – tej przewidywalnej i tej zupełnie spontanicznej. To kompaktowy SUV o wyrazistym, „terenowym” charakterze, który łączy funkcjonalność rodzinnego auta z nową generacją technologii Mercedes-Benz: MB.OS, nowym MBUX i rozbudowanymi systemami wsparcia kierowcy MB.DRIVE. Efekt? GLB ma być nie tylko praktyczny, ale też intuicyjny i komfortowy na co dzień, w trasie oraz poza utwardzonym szlakiem.
Mercedes GLB - Elastyczność, która robi różnicę
Jedną z najważniejszych cech GLB jest możliwość wyboru konfiguracji 5- lub 7-osobowej. Dwa dodatkowe miejsca w trzecim rzędzie pozwalają dopasować samochód do realnych potrzeb – rodzinnych, sportowych czy po prostu towarzyskich.
W trzecim rzędzie przewidziano dwa osobne fotele, zapewniające komfort osobom do ok. 1,71 m wzrostu. Ułatwiono także dostęp do tyłu dzięki funkcji ułatwiającej wsiadanie oraz większym wycięciom tylnych drzwi. Docenisz też praktyczny detal: drzwi zachodzą na progi, co poprawia wygodę wsiadania i pomaga utrzymać czystość w codziennym użytkowaniu.
Równie istotny jest wydłużony rozstaw osi do 2 889 mm, który przekłada się na lepszą przestrzeń dla pasażerów w drugim rzędzie. Poprawiono też sam komfort siedzenia: m.in. podparcie ud i profil foteli, aby podróż – także na dłuższym dystansie – była przyjemniejsza.

Mercedes-Benz GLB i ogromny bagażnik - podróż bez kompromisów
GLB rozwija ideę „użytkowego SUV-a” na serio. Z przodu znalazł się frunk o pojemności 127 l – praktyczne miejsce na przewody do ładowania, zakupy, sprzęt sportowy czy rzeczy, które chcesz mieć zawsze pod ręką i oddzielone od głównego bagażu.
Z tyłu:
- do 540 l pojemności bagażnika w wersji 5-miejscowej (lub 480 l w 7-miejscowej),
- po złożeniu oparć nawet do 1 715 l (5 miejsc) lub 1 605 l (7 miejsc).
W konfiguracji 7-osobowej przesuwna kanapa drugiego rzędu jest standardem, więc jednym ruchem można wybrać priorytet: przestrzeń dla pasażerów albo większy bagażnik.


Mercede-Benz GLB 2026 na prąd - Dwa warianty elektryczne na start
W momencie startu sprzedaży przewidziano dwie wersje:
-
GLB 250+ z EQ Technology – 200 kW mocy i do 631 km zasięgu (WLTP) (zależnie od wersji),
-
GLB 350 4MATIC z EQ Technology – 260 kW mocy, napęd na cztery koła i bardziej sportowy charakter.
Oba modele korzystają z akumulatora o użytecznej pojemności 85 kWh. W przypadku odmiany 4MATIC dodatkowy silnik na przedniej osi dołącza wtedy, gdy potrzebna jest większa trakcja lub dynamika – co ma wspierać zarówno bezpieczeństwo, jak i efektywność.
Ponad 200 km w 10 minut - jak szybko ładuje się Mercedes GLB? Ładowanie 800 V: krótkie postoje i wysoka wygoda w trasie
Nowy GLB wykorzystuje architekturę 800 V, co przekłada się na szybkie ładowanie DC (do 320 kW). W sprzyjających warunkach można odzyskać do ok. 225–260 km zasięgu (WLTP) w około 10 minut. Ładowanie AC może sięgać 22 kW. To zestaw parametrów, który w praktyce oznacza mniej planowania i większą swobodę w podróżach – zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach.
Gotowy na więcej niż asfalt: 4MATIC, TERRAIN MODE i holowanie do 2 ton
GLB nie udaje SUV-a – on nim jest. Wersje 4MATIC oferują TERRAIN MODE, czyli tryb dostosowujący pracę układu napędowego, kierowniczego i hamulców do jazdy po szutrach czy drogach gruntowych. Dodatkowo funkcja „Transparent Bonnet” zapewnia wirtualny podgląd przestrzeni pod samochodem, co ułatwia manewrowanie w trudniejszym terenie.
Mocnym argumentem użytkowym jest także możliwość holowania – do 2 000 kg (w zależności od wersji i wyposażenia). W połączeniu z dopuszczalnym naciskiem na hak na poziomie 100 kg GLB potrafi realnie obsłużyć nie tylko przyczepę, ale też np. platformę z rowerami elektrycznymi.

Komfort i bezpieczeństwo w Mercedesie GLB: rozwiązania, które czuć na co dzień
GLB ma być „spokojnym” autem w użytkowaniu – dlatego wprowadzono szereg usprawnień:
- zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem (w określonych konfiguracjach) i trybami DYNAMIC SELECT,
- wydajniejszą strategię ogrzewania i klimatyzacji (ważne dla komfortu oraz zużycia energii w elektryku),
- system wycieraczek VISION CONTROL, który poprawia skuteczność czyszczenia szyby i wspiera działanie kamer/czujników.
W zakresie ochrony pasażerów i wsparcia kierowcy GLB korzysta z rozbudowanego pakietu czujników (kamery, radary, ultradźwięki) oraz systemów zebranych pod marką MB.DRIVE. Samochód jest też przygotowany na aktualizacje over-the-air, dzięki czemu wybrane funkcje mogą być rozwijane w czasie.
Cyfrowe doświadczenie: MB.OS i MBUX Superscreen
Nowy GLB działa w oparciu o Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) i nową generację MBUX. Centralnym elementem kabiny może być opcjonalny MBUX Superscreen – szeroka tafla szkła z ekranem kierowcy, dużym ekranem centralnym oraz (opcjonalnie) wyświetlaczem dla pasażera. Interfejs zaprojektowano tak, aby był bardziej „smartfonowy” w obsłudze, z możliwością porządkowania aplikacji i szybkim powrotem do kluczowych funkcji.

Design Mercedesa GLB: nowoczesna interpretacja SUV-a Mercedesa
Z zewnątrz GLB prezentuje mocne proporcje: pionowy przód, krótkie zwisy i wyraźnie zaakcentowane nadkola. Charakterystycznym elementem jest nowy motyw przedni z efektowną sygnaturą świetlną i wzorem gwiazd. Standardowy dach panoramiczny zwiększa wrażenie przestrzeni, a opcjonalny dach SKY CONTROL może zmieniać przezroczystość segmentów i tworzyć nocą wyjątkowy efekt „gwiaździstego nieba” powiązany z oświetleniem ambientowym.
Kiedy będzie nowy Mercedes GLB?
Zgodnie z informacjami producenta rynkowy start elektrycznych wersji GLB jest planowany na wiosnę 2026 r., a konfigurator i zamówienia w Niemczech uruchomiono 8 grudnia 2025 r. Dostępność, ceny i specyfikacje mogą różnić się w zależności od rynku – dlatego najlepiej sprawdzić szczegóły w salonie.






