Samochody Elektryczne – fakty i mity #ElektrykiBezTajemnic

Samochody Elektryczne – fakty i mity #ElektrykiBezTajemnic

Samochody Elektryczne – fakty i mity

Samochody elektryczne od początku swojego istnienia wzbudzały wiele kontrowersji. Tym samym narastało wokół nich wiele mitów, a nawet legend. Postarajmy się rozwiać niektóre z nich oraz przytoczyć, kilka faktów, które wyróżniają samochody w pełni elektryczne Mercedes-EQ na tle ich spalinowych przyjaciół.

FAKT nr 1 – Samochodu elektrycznego, a dokładnie jazdy nim trzeba się nauczyć

I nie jest tu mowa o dokładnym przeglądnięciu instrukcji obsługi, czy dodatkowym kursie w szkole nauki jazdy. Mowa o praktycznej nauce korzystania z ‘elektryka’ w taki sposób, aby w pełni wykorzystać jego potencjał. Jednym z kluczowych zagadnień w tym przypadku jest rekuperacja czyli odzyskiwanie energii.

Dzięki właściwemu wykorzystaniu rekuperacji w trakcie jazdy samochodem elektrycznym jesteśmy w stanie znacząco wydłużyć zasięg możliwy do przejechania na jednym ładowaniu baterii.

ładowanie samochodu elektrycznego

FAKT nr 2 – Przejechanie 100km jest tańsze niż w samochodzie spalinowym

Porównując samochody elektryczne do ich spalinowych, zbliżonych mocom odpowiedników, nie trudno zauważyć, że nawet przy rosnących cenach paliw oraz energii elektrycznej przejechanie 100km, tańsze jest w wykonaniu modeli z napędem na prąd.

 Zakładając średnią cenę:

  • 1kW energii elektrycznej = 1,39zł
  • 1l benzyny 98PB = 8zł
  • 1l ON = 7,50zł

EQE350+

moc: 292KM

Klasa E300 4MATIC

moc: 258KM

Klasa E300d

moc: 265KM

Średnie zużycie mocy: 16,4kw / 100km

Średnie spalanie: 7,8l / 100km

Średnie spalani: 6,2l / 100km

16,4kw * 1,39zł = 22,80zł

7,8 * 8zł = 62,40zł

6,2*7,51 = 46,50zł

Dodatkowo dla użytkowników samochodów elektrycznych oraz hybrydowych (plug-in) Mercedes-EQ przygotowana została oferta Mercedes me Charge, dzięki której po wykupieniu specjalnego abonamentu mogą korzystać oni ze stałej stawki w jednym z kilku tysięcy punktów ładowania zarówno w Polsce jak i całej Europie.  

FAKT nr 3 – Samochód elektryczny ma swoje dodatkowe przywileje

Podróż samochodem elektrycznym to nie tylko komfort podróżowania w ciszy, przy zerowej emisji spalin. Duże miasta jak np. Kraków, wprowadziły dla posiadaczy samochodów napędzanych na prąd dodatkowe przywileje takie jak możliwość poruszania się Buspasami, darmowy postój w strefie płatnego parkowania lub możliwość przemieszczania się w ‘Strefach Zielonych’ w centrum miasta.

FAKT nr 4 - Świat Mercedes-EQ to nie tylko samochody elektryczny ale również w pełni przygotowany dla nich ekosystem.

Aby korzystanie z samochodów elektrycznych Mercedes-EQ było dla użytkowników w stu procentach komfortowe przygotowany został dla nich dedykowany ekosystem.

  • Specjalne funkcje aplikacji Mercedes me m.in. możliwość zdalnego ustawienia profili ładowania samochodu
  • Nawigacja z funkcją Intelligence – dzięki której trasa podróży zaplanowana zostanie w oparciu o topografię terenu oraz dostępność ładowarek
  • Stacja ładowania Mercedes-Benz Wallbox 2.0
  • Karta Mercedes me Charge – która ułatwia proces ładowania w tysiącach ogólnodostępnych punktów ładowania.

mercede me charge

FAKT nr 5 - Przeglądy samochodów elektrycznych są tańsze niż spalinowych.

Koszt corocznego serwisu samochodu elektrycznego może być 2-krotnie niższy, dzięki prostszej konstrukcji pojazdu i mniejszej liczbie części eksploatacyjnych. Nie ma m.in. konieczności wymiany płynów, a hamulce zużywają się wolniej, dzięki systemowi hamowania odzyskowego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MIT nr 1 – Samochody elektryczne mają mały zasięg

Różnorodność modeli Mercedes-EQ pozwala na dobór samochodu z zasięgiem odpowiadającym potrzebom kierowcy. Jeżeli w ciągu dnia, przemieszczamy się głównie w przestrzeni miejskiej wystarczające będą dla nas kompaktowe modele EQA 250 z zasięgiem do 427km lub EQB 300 4MATIC z zasięgiem do 420km. Jeśli jednak nasze podróże są dalsze, mamy do dyspozycji takie modele jak np. EQE 350+ z zasięgiem do 638km lub EQS 450+ z zasięgiem do 730km.

EQA

EQA 250

427km

EQA 300 4MATIC

436km

EQA 350 4MATIC

436km

EQB

EQB 250

469km

EQB 300 4MATIC

420km

EQB 350 4MATIC

420km

EQC

EQC 400 4MATIC

432km

EQC 400 SPORT 4MATIC

429km

EQE

EQE 350+

638km

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

531km

EQS

EQS 350

617km

EQS 450+

730km

EQS 450 4MATIC

676km

EQS 500 4MATIC

676km

EQS 580 4MATIC

662km

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

578km

MIT nr 2 – Ładowanie samochodów elektrycznych trwa bardzo długo

Czas ładowania samochodów elektrycznych zależy m.in. od typu stacji ładowania jaką wybierzemy. W przypadku szybkich ładowarek czas naładowania baterii od 10 do 80% może wynieść nawet 30 minut jak to jest w przypadku Mercedesa EQS. Natomiast w przy użyciu Wallboxa w zależności od modelu czas potrzebny do naładowania baterii to między 4 a 7 godzin. 

wallbox mercedes

MIT nr 3 – Na podróż samochodem elektrycznym np. z Krakowa do Gdańska trzeba poświęcić cały dzień

Wcześniejsze planowanie podróży z wykorzystaniem nawigacji z funkcją Intelligence, pozwala na optymalne zaplanowanie trasy wyjazdu z uwzględnieniem topografii terenu, warunków pogodowych a przede wszystkim dostępności punktów ładowania. Dla przykładu zaplanowana trasa podróży Kraków – Gdańsk Mercedesem EQS580.

Przewidziana została na 609,6km pokonane w 5h 48min z uwzględnieniem jednego ładowania trwającego 23min.

podroz z krakowa do gdanska

Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie