Sprawa wydaje się nietrudna, ale wbrew pozorom drobiazgi mają znaczenie. Jak poprawnie podpiąć kable do ładowania elektrycznego Mercedesa, aby proces przebiegł poprawnie i sprawnie?
O kolejności podpinania przewodów rozmawiamy z Robertem Banotem – Kierownikiem Biura Obsługi Klienta.
Robert Banot – Jeżeli posiadamy kabel typu 2., który można bezpośrednio podpiąć do gniazda 230V w domu czy w garażu, trzeba pamiętać o tym, że po wyciagnięciu przewodu z bagażnika, pierwszą czynność, która wykonujemy to wpięcie przewodu do gniazda 230V. Następnie, odczekujemy około 5 sekund, żeby zapaliły się kontrolki na urządzeniu z przewodem do ładowania. Teraz wpinamy przewód do samochodu. Przewody odpinamy w odwrotnej kolejności.
Co może się stać, jeśli podepniemy samochód w innej kolejności?
Ładowarka może nie ładować samochodu.
Czy nieprawidłowa kolejność podpięcia przewodów może uszkodzić auto albo ładowarkę?
Robert Banot: Nie.
Jak wygląda kwestia podpięcia przewodów z użyciem Wallboxa?
Robert Banot: Zawsze na początku podpinamy przewód do gniazdka sieci zewnętrznej (chyba, że jest zamontowany na stałe), a potem do samochodu, ze względu na to, że ładowarka sprawdza, czy przewód nie jest uszkodzony. Oczywiście kolejne sprawdzenie też następuje, gdy podpięty jest on do samochodu, systemy samochodu sprawdzają, czy wszystko jest w porządku i czy może bezpiecznie rozpocząć proces ładowania akumulatora.
Co w przypadku przewodów supercharge?
Robert Banot: Wykorzystujemy tę samą zasadę, co powyżej.
Już dziś umów się na wizytę w serwisie!
Możesz zrobić to łatwo i w kilka chwil:
- Za pomocą FORMULARZA ONLINE
- Za pomocą APLIKACJI Mercedes me Service (iOS | Android)
Zadzwoń do nas! Skontaktuj się z wybranym oddziałem Sobiesław Zasada Automotive!