AROCS to specjalistyczny model Mercedes-Benz przygotowany do zadań specjalnych na każdym placu budowy.
Mercedes-Benz Arocs posiada wszelkie atuty, czyniące go doskonałym partnerem w realizacji zadań w transporcie budowlanym: mocne silniki, różnorodne konfiguracje napędu i solidny układ jezdny, jako bazę nośną dla specjalistycznych zabudów. Bogata oferta Arocsa umożliwia klientom tworzenie indywidualnych rozwiązań transportowych, dostosowanych do realizowanych zadań.
Operacje w tej branży to logistyczne mistrzostwo – realizuje się je często w ekstremalnych warunkach i wymagają zastosowania nowoczesnej techniki. Dokładnie taki rodzaj innowacji pojawia się w budownictwie wraz z nowym Arocsem.
Najważniejsze atuty AROCSA
- Obniżone zużycie paliwa: rozbudowany system Predictive Powertrain Control optymalizuje zużycie paliwa, szczególnie na trasach międzymiastowych.
- Bezpieczeństwo także w transporcie budowlanym: Arocs korzysta z systemów asystujących najnowszej generacji.
- Przyjazny dla użytkownika: Multimedia Cockpit rewolucjonizuje obsługę pojazdu.
- Zawsze online: łączność sieciowa dodatkowo zwiększa dyspozycyjność pojazdu.
- Bogata oferta: odpowiednia konfiguracja pojazdu do każdego zastosowania.
Nie zawsze trzeba wybierać najcięższy wariant. Dla wszystkich tych pojazdów, które w przeważającej mierze poruszają się po drogach, a tylko niekiedy są zmuszone wjechać w trudny teren na budowie lub w kamieniołomie, ogromnym ułatwieniem będzie dołączany hydrauliczny napęd na koła przednie Hydraulic Auxiliary Drive (HAD). Napęd HAD pracuje do prędkości 30 km/h, wytwarzając dodatkową trakcję, niezbędną na przykład do pokonania trudnego wzniesienia na śliskiej drodze. Każde z kół otrzymuje nawet 40 kW dodatkowej mocy. W porównaniu ze stałym napędem na wszystkie koła, napęd HAD korzystnie obniża koszty, masę pojazdu i zużycie paliwa. „HAD nam odpowiada, ponieważ zazwyczaj potrzebujemy maksymalnej trakcji jedynie przez bardzo krótki czas. System ten umożliwia zwiększenie ładowności każdego pojazdu o ok. 500 kilogramów.”
Dewiza Arocsa brzmi: „nie ma rzeczy niemożliwych”. Szeroka oferta Arocsa obejmuje konfiguracje osi od 4x2 i 4x4, poprzez trzyosiowe 6x2, 6x4, po 6x6. Pojazdy czteroosiowe dostępne są w układzie 8x2 z osią wleczoną, w układzie 8x4, 8x4 z osią wleczoną, 8x6 i 8x8. W ofercie przewidziano zawieszenie stalowe i pneumatyczne, ramę do przeważającej eksploatacji drogowej lub ramę do eksploatacji terenowej, liczne rozstawy osi, kabiny kierowcy na trasy dzienne i do transportu dalekobieżnego oraz trzy systemy napędu na wszystkie koła. Wieńczą ją ciągniki do transportu ciężkiego i pojazdy specjalne. Przygotowane fabrycznie wersje specjalne ułatwiają klientom wybór. Arocs Loader jako dwuosiowy ciągnik siodłowy lub podwozie betonomieszarki, został całościowo zaprojektowany w taki sposób, aby uzyskać niską masę własną i wysoką ładowność. Arocs Grounder jest natomiast ekstremalnie wytrzymałym pojazdem do szczególnie wymagających zadań. Z kolei trzy-, cztero-, a nawet pięcioosiowe ciągniki z typoszeregu SLT sprawdzają się w transporcie ciężkim i ponadgabarytowym, do 250 ton całkowitej masy zestawu ciężarowego.
Szukasz pojazdu ciężarowego do branży budowlanej?
Skontaktuj się z nami w oddziałach:
- Brzoza, tel. 52/582 33 00
- Modlniczka, tel. 12/298 42 00
- Nowiny k. Kielc, tel. 41/250 71 30
- Nowy Sącz, tel. 18/531 01 00
- Rzeszów, tel. 17/888 64 00
źródło: www.media.mercedes-benz.pl