Na targach bauma 2025 w Monachium (7–13 kwietnia), marka Daimler Truck FUSO zaprezentowała nowe warianty w pełni elektrycznego eCantera, idealne dla branży budowlanej i ogrodniczej.
Nowości w gamie FUSO eCanter
FUSO wprowadza dodatkowe konfiguracje popularnego eCantera, które jeszcze bardziej zwiększają jego wszechstronność. Dzięki nowemu rozmieszczeniu akumulatorów w podwoziu, eCanter może teraz być zabudowany m.in. żurawiami i podnośnikami koszowymi – rozwiązanie szczególnie cenione w branży budowlanej.
Od 2025 roku wszystkie modele FUSO eCanter będą dostępne także z opcjonalnym hakiem holowniczym.
Aż 85% wariantów Cantera z silnikiem Diesla jest obecnie dostępnych jako elektryczne wersje eCanter Electric.
Ekologia i nowe paliwo: HVO
FUSO nie zapomina także o użytkownikach konwencjonalnych napędów. Od końca 2025 roku Canter Diesel będzie mógł być tankowany HVO – hydrotretowanym olejem roślinnym, alternatywnym paliwem o niższej emisji CO₂.
Co zobaczymy na stoisku FUSO?
Na stoisku FUSO podczas bauma 2025 odwiedzający mogą zobaczyć m.in.:
- eCanter 7C18e z trójstronną wywrotką Meiller Trigenius
- Canter 6S15 Diesel z zabudową skrzyniową WEHA i żurawiem
- Canter 9C18 z wywrotką tylną Palfinger
FUSO Canter – lider w swojej klasie
Od ponad 60 lat FUSO Canter to międzynarodowy bestseller w segmencie lekkich ciężarówek. Dzięki:
- kompaktowym rozmiarom,
- dużej ładowności,
- oraz łatwości adaptacji do różnych zabudów,
jest niezastąpionym pojazdem w codziennej pracy firm budowlanych, ogrodniczych i komunalnych.
Produkcja i dostępność
Zarówno FUSO Canter, jak i elektryczny Next Generation eCanter produkowane są w europejskim zakładzie Mitsubishi Fuso Truck Europe w Tramagal (Portugalia). eCanter jest już dostępny w 38 krajach i oferuje aż 53 różne warianty konfiguracyjne.