Wyobraź sobie, że prowadzisz auto, które czyta Twoje intencje szybciej niż Ty sam. W 2026 roku Mercedes-Benz zmieni zasady gry – jako pierwszy niemiecki producent wprowadzi do produkcji seryjnej technologię Steer-by-Wire.
Co to jest steer-by-wire?
Pożegnaj mechaniczne połączenie między kierownicą a kołami. Witaj w erze, gdzie kierowanie odbywa się... cyfrowo. Steer-by-Wire polega na przekazywaniu sygnałów z kierownicy nie za pomocą przekładni, a... przewodów.
Steer-by-wire to technologiczny skok, który czujesz od pierwszego zakrętu. Parkowanie bez przekładania rąk, lekkość manewrów w mieście, a na autostradzie – żelazna stabilność. Tutaj wszystko odbywa się przy minimalnym wysiłku i maksymalnym komforcie. To prowadzenie na poziomie premium 2.0.
Design bez ograniczeń – kierownica nowej generacji
Dzięki technologii steer-by-wire projektanci Mercedesa mają wolną rękę. Efekt? Spłaszczona, futurystyczna kierownica, która nie tylko wygląda kosmicznie, ale też uwalnia więcej przestrzeni wewnątrz auta, poprawia widoczność wyświetlacza i ułatwia wsiadanie i wysiadanie.
Kierowca zyskuje też więcej swobody i może przyjąć luźniejszą, bardziej komfortową pozycję – idealną na dłuższe trasy i jazdę autonomiczną.
Steer-by-wire - Precyzja i pełna kontrola
Układ Steer-by-Wire to nie tylko komfort – to czysta precyzja. System dostosowuje się do prędkości i sytuacji drogowej, zapewniając idealną równowagę między sportowym zacięciem a luksusowym komfortem.
Co razie awarii? Mercedes ma plan B, C i D – podwójne zasilanie, zapasowe ścieżki sygnałowe i system ESP®, który ratuje sytuację.
Steer-by-wire - Testowane do granic możliwości
Zanim trafił na drogę, system przeszedł milion kilometrów prób na torach testowych i w realnym ruchu. To oznacza jedno: Steer-by-Wire jest gotowy na wszystko, od codziennych dojazdów po najbardziej wymagające trasy.