Mercedes-Benz dostarczył 26 366 samochodów osobowych w 2024 roku, osiągając 38% wzrost rejestracji. Model GLC kolejny raz zwycieżą w rankingu popularności, z uznaniem spotkała się także Klasa E i CLA. Z elektrycznych samochodów najpopularniejszy okazał się modny model EQA, a sprzedaż Mercedes-AMG wzrosła aż o 19%.
Najchętniej wybierane modele Mercedes-Benz w 2024 roku:
- GLC SUV – 3956 szt. (+77%)
- GLC Coupé – 3138 szt. (+121%)
- Nowa Klasa E – 2162 szt. (+67%)
- CLA Coupé – 2042 szt.
- Nowy CLE Coupé – 771 szt.
Najchętniej wybierane samochody elektryczne Mercedes-Benz w 2024 roku:
- EQA – 471 szt. (+63%)
- EQB – 306 szt. (+101%)
- EQE SUV – 266 szt. (+50%)
Modele Top-end Mercedes-Benz - łącznie 4124 rejestracje:
- Klasa S (690 szt.)
- Klasa G (396 szt.)
- Mercedes-AMG (2412 szt., +19%)
Samochody zelektryfikowane Mercedes-Benz:
- 3664 auta zelektryfikowane (+28%)
- 1517 samochodów w pełni elektrycznych (+25%) - mimo ogólnego spadku sprzedaży aut BEV (-3%)
- 2147 hybryd plug-in PHEV (+31%)
Marcin Kwoka, Chief Operating Officer, Mercedes-Benz Polska samochody osobowe, powiedział: „Znaczący skok liczby rejestracji Mercedes-Benz zdecydowanie wyróżnia nas na tle wyników całego rynku – zarówno w ujęciu sprzedaży wszystkich modeli, jak i samochodów elektrycznych. W złożonym otoczeniu rynkowym osiągnęliśmy wzrosty w kluczowych grupach produktów, najbardziej istotnych z punktu widzenia strategii marki, a wśród nich w segmentach samochodów luksusowych oraz bateryjnych. W skrócie, Mercedes konsekwentnie kontynuuje ścieżkę wzrostu opartego na generowaniu wysokiej wartości. Nasza silna pozycja bazuje na gamie atrakcyjnych, zróżnicowanych produktów w zakresie napędów i sylwetek modeli oraz elastycznej ofercie finansowej dla nabywców aut zelektryfikowanych – ale nie tylko. Dysponujemy jedną z najnowocześniejszych i najprężniejszych sieci dealerskich w Polsce, a niezależne rankingi po raz kolejny potwierdziły w ubiegłym roku najwyższy poziom jakości obsługi klienta, począwszy od naszej strony internetowej przez zakup pojazdu i paletę cyfrowych usług aż po serwisowanie samochodów. Bardzo się cieszę, że klienci doceniają nasze produkty, nierzadko powracają do salonów Mercedesa i chętnie wybierają nasze wiodące technologie elektryfikacji – i dziękuję im za to zaufanie! Pozostajemy strategicznie skupieni na samochodach elektrycznych, które stanowią przyszłość marki, ale nasza oferta modeli pozostanie wszechstronnie dostosowana do oczekiwań i potrzeb nabywców”