OG Banner Mobile OG Banner

CONCEPT AMG GT XX – elektryczna rewolucja z Affalterbach. I to nie jest science fiction

CONCEPT AMG GT XX – elektryczna rewolucja z Affalterbach. I to nie jest science fiction

Mercedes-AMG znów podnosi poprzeczkę. I to nie o centymetry, a o całą epokę technologiczną. Nowy CONCEPT AMG GT XX to nie kolejny samochód koncepcyjny, który zniknie po sezonie wystaw – to ruchomy manifest przyszłości osiągów, który już niedługo trafi na drogi. Ponad 1360 koni mechanicznych, 400 kilometrów zasięgu w 5 minut ładowania i technologia wprost z torów Formuły 1 – brzmi jak bajka? Nie w Affalterbach.

Trzy silniki, jeden cel: dominacja

W przypadku CONCEPT AMG GT XX nie ma mowy o kompromisach. Konstrukcje zasilają aż trzy silniki elektryczne o strumieniu osiowym – dwa z tyłu, jeden z przodu. Łącznie generują ponad 1000 kW mocy, co przekłada się na ponad 1360 KM. Tyle, ile potrzeba, by przekroczyć 360 km/h.

nżynierowie z Mercedes-AMG twierdzą, że osiągnęli nowy wymiar ciągłej wydajności. Te silniki są mniejsze, lżejsze i mocniejsze niż klasyczne jednostki. Czy to się udało? Liczby nie kłamią.

Pięć minut i w drogę

Zapomnijcie o długim staniu pod ładowarką. AMG GT XX potrzebuje około 5 minut, żeby „zatankować” energię na przejechanie 400 kilometrów (WLTP). Wszystko dzięki przełomowemu akumulatorowi o napięciu ponad 800 V, chłodzonemu… olejem. Nie wodą, nie powietrzem – właśnie olejem, który przepływa wokół każdego z ponad 3000 ogniw cylindrycznych.

Co więcej, ta bateria bazuje na chemii NCMA (nikiel, kobalt, mangan, aluminium), z dodatkiem krzemu w anodzie. To technologia, którą AMG przetestowało na bolidach F1 i hipersamochodzie AMG ONE.

Aerodynamika, która myśli

AMG GT XX wygląda jak rzeźba w ruchu. Ale każda linia, każde przetłoczenie i każdy wlot powietrza ma tu swoje uzasadnienie. Samochód ma współczynnik oporu powietrza 0,198 – wynik godny bolidu Le Mans. Do tego samochód posiada aktywne felgi, które zmieniają kształt podczas jazdy, by poprawić chłodzenie hamulców lub zmniejszyć opór. Technologia, której dotąd nikt nie odważył się wdrożyć.

CONCEPT AMG GT XXX

Z tyłu pojazdu znajdziemy MBUX Fluid Light – panel z ponad 700 LED-ami RGB, które mogą wyświetlać animacje, informacje o ładowaniu, a nawet cyfrowe logo AMG. Samochód nie tylko wygląda, ale też „mówi”.

Wnętrze CONCEPT AMG GT XX przypomina kokpit rakiety, bardzo luksusowej

Kokpit to czarno-pomarańczowa, wyścigowa mieszanka żywych barw - miejscami minimalistyczna, wręcz surowa, ale naszpikowana technologią. Dwa panoramiczne wyświetlacze, podświetlane struktury, sześcio­punktowe pasy bezpieczeństwa i... fotele z drukowanymi w 3D poduszkami siedzeń, dopasowanymi do anatomii kierowcy.

Całość została wykończona biotechnologicznymi materiałami – tapicerka powstała z przetworzonych opon wyścigowych GT3 i syntetycznego jedwabiu z białek bakteryjnych. Zero skóry, zero kompromisów, 100% innowacji.

CONCEPT AMG GT XX

FAQ - Wszystko, co chcesz wiedzieć o CONCEPT AMG GT XX

Jaką moc ma CONCEPT AMG GT XX?

Ponad 1000 kW, czyli ponad 1360 KM zapewniane przez trzy silniki o strumieniu osiowym.

Jak szybko można naładować CONCEPT AMG GT XX?

Około 5 minut ładowania oznacza wzrost zasięgu 400 km. Maksymalna moc ładowania przekracza 850 kW.

Jaka jest prędkość maksymalna CONCEPT AMG GT XX?

Prędkość maksymalna wynosi ponad 360 km/h. To więcej niż niejedno współczesne auto wyścigowe.

Jaki napęd ma nowy koncept AMG?

Koła napędza AMG Performance 4MATIC+ z dynamicznym rozdziałem momentu. Trzy niezależne silniki pozwalają na precyzyjne sterowanie napędem w czasie rzeczywistym.

Jakie są pozostałe parametry samochodu?

5204 mm długości, 1945 mm szerokości (2130 mm z lusterkami), 1317 mm wysokości.

Opór: Cd = 0,198. Powierzchnia czołowa: 2,24 m².

Kiedy wersja seryjna?

W 2026 roku. I nie będzie to tylko puste nawiązanie do prototypu – Mercedes-AMG zapewnia, że większość technologii trafi do produkcji.

Podsumowanie

CONCEPT AMG GT XX nie jest kolejnym „konceptem na targi”. To realna, zapowiedź tego, co Mercedes-AMG planuje zaserwować swoim klientom już za rok. To także dowód, że elektryfikacja może być emocjonująca i bezkompromisowa. A jeśli kiedykolwiek miałeś wątpliwości, czy elektromobilność potrafi rozpalić emocje – AMG GT XX zdmuchnie je z powierzchni ziemi.

Zapytanie techniczne Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie