Nowy Actros zwycięzcą plebiscytu na ciężarówkę roku 2020 czytelników „Polskiego Trakera”
Innowacyjność Nowego Actrosa została już doceniona rozmaitymi wyróżnieniami, w tym prestiżowym tytułem „Truck of the Year”, przyznawanym przez międzynarodowych dziennikarzy
i specjalistów branżowych. Jednak są nagrody, które mają szczególnie osobisty charakter – taką jest tytuł Ciężarówki Roku w konkursie czytelników najdłużej działającego w Polsce magazynu branżowego, „Polski Traker”.
W tym roku flagowy ciągnik Mercedes-Benz zdobył go już po raz szósty! 30 września w siedzibie Mercedes-Benz Trucks Polska w Warszawie, w sali szkoleniowej, w której stanął bohater wydarzenia: Actros w malowaniu SmartTruck, odbyła się skromna, z racji pandemii, uroczystość przekazania symbolicznej statuetki.
Goście z redakcji „Polskiego Trakera”: Bogusława Zimmer, wydawca,
i Dariusz Drukała, redaktor naczelny, przyjechali do Warszawy wraz z jednym z czytelników, kierowcą, Piotrem Wójtowiczem, który wziął udział w plebiscycie. Ze strony Mercedes-Benz Trucks Polska obecni byli: Prezes Przemysław Rajewski oraz Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR.
– Gratuluję po raz kolejny, już szósty, tego wyróżnienia, zwłaszcza że jest to wybór czytelników, którzy po prostu wiedzą, na co głosują. Cieszę się bardzo, że otrzymał je właśnie Actros i to ten Actros, SmartTruck, będący zapowiedzią przyszłości, ciężarówek autonomicznych, które mamy nadzieję za chwilę pojawią się na naszych drogach – powiedział redaktor naczelny „Polskiego Trakera”, wręczając statuetkę Igorowi Kaczorkiewiczowi.
– Dziękujemy bardzo w imieniu całego zespołu Mercedes-Benz Trucks Polska, to dla nas bardzo ważne wyróżnienie, bo Wasze czasopismo, wydawane chyba najdłużej wśród branżowych magazynów w Polsce, jest dla nas najbardziej prestiżowe, macie największe doświadczenie i wiedzę – tak jak Wasi czytelnicy. Jesteśmy też bardzo wdzięczni, że jeden z nich, pan Piotr, zechciał przyjechać do nas specjalnie na tę uroczystość, pokonując
w tym celu ponad 400 km. Mamy też nadzieję, że wkrótce będzie mógł osobiście przetestować SmartTrucka i przekonać się o jego zaletach
w praktyce – powiedział Igor Kaczorkiewicz.
Jak podkreślił Przemysław Rajewski, Nowy Actros najlepiej do siebie przekonuje, kiedy można go samemu poprowadzić: – To naprawdę wielka przyjemność jechać tą ciężarówką. Kiedy włączy się wszystkie asystujące systemy, samochód jedzie praktycznie sam, oszczędzając paliwo i odciążając kierowcę.
Dariusz Drukała podkreślił innowacyjność nowego Mercedesa: – Ten pojazd to skok w przyszłość. Daimler przyzwyczaił nas, że zawsze wyprzedza resztę producentów, a jego innowacje po 2-3 latach stają się standardem. Ten model przynosi ich wyjątkowo dużo i jestem przekonany, że niektóre z nich – jak np. MirrorCam – staną się integralną częścią transportu autonomicznego.
Plebiscyt „Polskiego Trakera” w tym roku również został poddany innowacji – po raz pierwszy odbył się przez internet, co okazało się korzystną zmianą: – Wygląda na to, że nasi czytelnicy polubili tę formę – jest po prostu łatwiejsza. W tym roku głosowało zdecydowanie więcej osób, niektóre też uzasadniały swój wybór. Wielu jest zafascynowanych nowoczesnymi technologiami, a tych w Actrosie nie brak, dla nich ten samochód jest jak smartfon, tego szukają zwłaszcza młodzi ludzie, a młodych kierowców jest coraz więcej – wyjaśniał redaktor naczelny.
O innowacjach w Nowym Actrosie i opiniach kierowców wspominał też Igor Kaczorkiewicz: – Wiemy, że kierowcy mają różne upodobania i staramy się mniej opowiadać o tym, co ten pojazd potrafi, a bardziej pokazywać to
w praktyce. Bo takie rozwiązania jak standardowo montowany system Active Brake Assist 5 czy Active Drive Assist mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa kierowców, których praca jest trudna, męcząca i często grozi rutyną lub słabszą koncentracją. A wtedy o nieszczęście łatwo – np. wciąż zdarza się, że kierowca ciężarówki nie zauważy w porę korka na autostradzie, niedawno miał miejsce taki wypadek: samochód osobowy został po prostu zmiażdżony. Z ABA 5 byłoby to niemożliwe, bo ten system – w razie braku reakcji kierowcy – całkowicie wyhamowuje samochód. Z kolei MirrorCam jest ogromnym wsparciem szczególnie dla mniej doświadczonych kierowców przy manewrowaniu, a Predictive Powertrain Control Interurban pozwala im bezstresowo oszczędzać paliwo, co doceni każdy przewoźnik. Ale o tym wszystkim najlepiej przekonywać się w praktyce – testując SmartTrucka.
A jest to obecnie wyjątkowo łatwe, bowiem 65 SmartTrucków w całej Polsce czeka u dealerów Mercedes-Benz Trucks na kierowców chętnych osobiście sprawdzić jak te wszystkie innowacje przekładają się na bezpieczeństwo
i komfort w codziennej pracy.
tekst: media.mercedes-benz.pl