Już model GT 63 szokuje osiągami i wzornictwem. Nowy GT 63 PRO 4MATIC+ idzie o krok dalej i przesuwa granice. Co czyni go wyjątkowym? Zapraszamy do lektury.
Osiągi
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ to 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG, 612 KM mocy i 850 Nm momentu obrotowego. Pozwala to rozpędzić się tej wersji modelu GT w 3,2 s do 100 km/h. To jednak nie wszystko.Do 200 km/h GT 63 PRO 4MATIC+ rozpędza się w 10,9 s (0,5 s szybciej niż AMG GT 63), czyli w czasie, w którym wiele samochodów przekracza zaledwie 100 km/h. W nowym modelu imponuje też prędkość maksymalna. Jest ona równa 317 km/h.
Modyfikacje
W GT 63 PRO 4MATIC+ wzmocniono obwody chłodzenia wysokotemperaturowego i niskotemperaturowego, a chłodnice umieszczone są w lewym i prawym przednim nadkolu. Pozwala to zwiększyć wydajność chłodzenia i ogólne osiągi samochodu na torze. Co jeszcze zmodyfikowano? Zamontowane od góry chłodnice mechanizmów różnicowych na przedniej i tylnej osi oraz skrzynia rozdzielcza napędu AMG Performance 4MATIC+ w GT 63 PRO 4MATIC+ są aktywnie chłodzone.
Na tym jednak zmiany się nie kończą – zastosowano nową geometrię łopatek kierujących powietrzem w podwoziu i zmieniono osłony hamulców, co pozwala kierować do nich więcej powietrza. Dodatkowo, w tej najbardziej wyścigowej wersji modelu GT zmodyfikowano przedni pas, który integruje dodatkowe deflektory powietrza wokół powiększonych bocznych wlotów powietrza.
Dodatkowe modyfikacje wchodzące w skład wyposażenia standardowego to aktywny profil aerodynamiczny w podwoziu, aktywny system sterowania powietrzem AIRPANEL w pasie przednim oraz pakiet aerodynamiczny ze stałym tylnym błotnikiem na klapie bagażnika. Aerodynamiczna siła nośna na przedniej osi jest mniejsza o ponad 30 kilogramów. Nowy model posiada też dodatkowe owiewki na podwoziu, z kolei tylne skrzydło zwiększa siłę docisku na tylnej osi o około 15 kilogramów.
Wyścigowy standard AMG GT 63 PRO 4MATIC+
GT 63 PRO 4MATIC+ produkowany jest domyślnie z ceramicznym, wysokowydajnym kompozytowym układem hamulcowym AMG z sześciotłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi zaciskami ruchomymi z tyłu. System ten jest wyposażony w 420-milimetrowe tarcze hamulcowe na przedniej osi - największe standardowe ceramiczne tarcze hamulcowe dostępne w ofercie Mercedes-AMG.
Ich grzbiety są wykonane z lekkiego tytanu o wysokiej wytrzymałości. To wszystko skutkuje większą trwałość i odporność na blaknięcie przyczyniając się do szybszych czasów okrążeń. Układ hamulcowy w GT 63 PRO 4MATIC+ pomaga też zachować wysoki poziom bezpieczeństwa w trakcie jazdy po tradycyjnych drogach.
Standard GT 63 PRO 4MATIC+ obejmuje lakierowane na czarno zaciski hamulcowe, pakiet AMG Exterior Carbon Fibre z przednim splitterem, listwy ozdobny na progach bocznych, dyfuzor i tylny błotnik z wysokiej jakości włókna węglowego.
A wnętrze? W stylu Mercedes-AMG. Na wsiadających do GT 63 PRO 4MATIC+ czekają fotele AMG Performance z wysokim podparciem bocznym oraz kierownica AMG Performance.
Niewiadomą pozostaje dostępność modelu na rynku, jeśli ujawniona zostanie data premiery, niezwłocznie poinformujemy Państwa o tym fakcie. Zapraszamy do śledzenia zakładki Aktualności na zasadaauto.pl