Nowy Mercedes-Benz GLC X-254 to ucieleśnienie nowoczesnego, sportowego luksusu. Najbardziej dynamiczny w uznanej rodzinie SUV-ów Mercedes-Benz. Wyjątkowe proporcje, precyzyjna bryła nadwozia oraz wysokiej jakości wnętrze. Nowy GLC to również imponujące osiągi i efektywność.
Nowy GLC ma zapewnić połączenie przyjemności z jazdy, nowoczesnego designu, funkcjonalności zarówno w przestrzeni miejskiej, jaki i terenie, dzięki funkcjom takim jak m.in. standardowy napęd 4MATIC, tryb jazdy terenowej czy ekran off-roadowy. To model dostosowany do potrzeb zarówno poszukiwaczy przygód jak i rodzin.
Design, który się wyróżnia
Mercedes-Benz GLC to typowy przykład członka rodziny SUV-ów Mercedes-Benz. Jego odświeżona wersja od strony wizualnej wyróżnia się przede wszystkim przeprojektowanym przodem z reflektorami, które bezpośrednio łączą się z osłoną chłodnicy, akcentując optyczną szerokość pojazdu.
„Nowy GLC kontynuuje naszą koncepcję designu – filozofię zmysłową wyrazistość – i podobnie jak wszystkie SUV-y Mercedesa emanuje połączenie inteligencji i emocji” – Gorden Wagener, dyrektor Mercedes-Benz AG ds. designu.
Design Nowego GLC tworzy równowagę pomiędzy elegancją a zdolnościami terenowymi. Po raz pierwszy od linii AMG dostępne są (opcjonalnie) nakładki nadkoli w kolorze nadwozia, które podkreślają sportowy charakter linii AMG. Na życzenie oferowane są także stopnie ułatwiające siadanie oraz również od linii AMG pakiet Night.
Gama obręczy kół obejmuje felgi o średnicy od 18 do 20 cali.
Nowością są również dwuczęściowe lampy o trójwymiarowym wypełnieniu, akcętujące optyczną szerokość tylnego pasa.
Wnętrze Nowego Mercedesa GLC
Rozsiądź się i delektuj nowoczesnym, sportowym luksusem. Przejrzysta struktura deski rozdzielczej z zakrzywioną konsolą śrdokową. Zarówno 12,3-calowy (31,2cm) ekran LCD o wyskiej rozdzielczości przed oczami kierowcy, jak i centralny wyświetlacz o przekątnej 11,9cala (30,2cm) są lekko pochylone w kierunku kierowcy.
Nowy Mercedes GLC wyposażony jest najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX co czyni jego wnętrze jeszcze bardziej cyfrowym i inteligentnym – zarówno osptzęt, jak i oprogramowanie, reprezentują znaczący krok naprzód. Wysokiej jakości grafiki na ekranie zestawu wskaźników oraz centralnym wyświetlaczu ułatwiają sterowanie funkcjami pojazdu.
Fotele o awangradowym designie wykorzystują warstwy i profilowanie powierzchni, nadając im wizualną lekkość.
Przestrzeń i praktyczne detale
Kluczowe wymiary Nowego GLC
- Długość nadwozia: 4716mm (+60mm względem poprzednika)
- Wysokość: 1640mm (-4mm względem poprzednika)
- Rozstaw przednich kół: 1627mm (+6mm względem poprzednika)
- Rozstaw tylnych kół: 1640mm (+23mm względem poprzednika)
- Pojemność bagaznika: 600L (+50L względem poprzednika)
Komfort na najwyższym poziomie
Nowy Mercedes GLC zapewnia wiele rozwiązań dbających o dodatkowy komfort podróżowania. M.in. wielofunkcyjną kontrolę komfortu ENERGIZING z opcjonalnym pakietem ENERGIZING Plus w którego skład wchodzi także pakiet AIR-BALANCE. Pakiet ten oferuje subtelne doznania zapachowe w kabinie GLC – zgodnie z osobistymi upodobaniami podróżujących.
Opcjonalnie model może zostać wyposażony w dach panoramiczny, z cieńszą niż w poprzedniku poprzeczką. Zapewnia to większą powierzchnię przeszkloną i niemal nieograniczoną perspektywę nieba.W razie potrzeby panoramiczny dach można zasłonić roletą.
Dostępne opcje silnikowe
Nowy GLC dostępny będzie wyłącznie jako hybryda: plug-in lub tzw. miękka hybryda z instalacją 48V i zintegrowanym rozrusznikoalternatoreem. Gama silnikowa obejmuje 4-cylindrowe jednostki z obecnej rodziny silników FAME Mercedes-Benz (Family of Modular Engines, z ang. rodzina silników modułowych). Czytery z silników to będą jednostkami z miękką hybrydą, stanowiącą wsparcie w zakresie niskich obrotów. Trzy kolejne warianty natomiast, to pełne hybrydy typu plug-in (IV generacji), z silnikiem elektrycznymi o mocy 100kW (136KM), dysponujące ponad 100-kilometrowym zasięgiem w trybie elektrycznym. Taki zasięg pozwala na pokonywanie codziennych tras wyłącznie „na prądzie” .
Rozwiązania w zakresie zawieszenia.
Kluczowym elementem zawieszenia Nowego GLC jest m.in. nowe czterowahaczowe przednie zawieszenie oraz wielowahaczowa oś z tyłu. Opcjonalnie dostępny jest pakiet Engineering, który obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC i skrętną tylną oś.
Dzięki skrętnej tylnej osi (do 4,5 stopnia) nowa generacja Mercedesa GLC staje się szczególnie poręczna i stabilna. Średnica zawracania może zostać zmniejszona o 90cm, do 10,9m.
Pozostałe wyróżniki Nowego Mercedesa GLC
- Unowocześnione systemy asystujące
- Zaawansowane systemy parkowania
- Standardowe reflektory LED High Performance Opcjonalne reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji (na życzenie)
- Jeszcze lepsze przygotowanie do pokonywania tras off-roadowych m.in. w trybie terenowym GLC z zestawem kamer 360 stopni oferuje wirtualny widok pod przodem aut: centralny wyświetlacz pokazuje m.in. pozycję przednich kół.
Dostępne wersje silnikowe:
Benzyna:
- GLC 200 4MATIC
- GLC 300 4MATIC
- GLC 300e 4MATIC (hybryda plug-in)
- GLC 400e 4MATIC (hybryda plug-in)
Olej napędowy (Diesel):
- GLC 220d 4MATIC
- GLC 300d 4MATIC
- GLC 300de 4MATIC (hybryda plug-in)