Klucz Jakości – to nagroda za najlepszą obsługę klienta w ASO, przyznawana na podstawie badania Kantar Garage Quality Check 2019. W tym roku Polska sieć autoryzowanych serwisów samochodów osobowych Mercedes-Benz otrzymała Klucz Jakości. Tym samym ASO Mercedes-Benz zajęły w tym badaniu I miejsce w kategorii marek premium.
Kantar Garage Quality Check 2019 to niezależny audyt jakości Autoryzowanych Stacji Obsługi (ASO), przeprowadzony przez zespół badań rynku motoryzacyjnego Kantar Automotive. To jedyne takie opracowanie na polskim rynku realizowane na tak dużą skalę i tak szczegółowo opisujące obszar obsługi posprzedażnej oraz panujące w nim standardy. W tym roku Klucze Jakości zostały wręczone po raz siódmy.
„Zwycięstwo ASO Mercedes-Benz w kategorii marek premium bardzo nas cieszy, zwłaszcza że po raz pierwszy jesteśmy na podium – i to od razu na najwyższym stopniu. To dowód, że ciągła i konsekwentna praca nad poprawą satysfakcji klienta autoryzowanej sieci Mercedes-Benz oraz działania zespołu Mercedes-Benz Polska przynoszą efekty. Jesteśmy przekonani, że do wyników, jakie osiągnęliśmy, przyczyniła się również dalsza cyfryzacja procesu obsługi klienta w serwisie – np. możliwość umówienia wizyty online, przyjęcie do serwisu z wykorzystaniem tabletu oraz elektroniczne zlecenie naprawy” – skomentował nagrodę Piotr Dąbrowski, szef działu Operacji Posprzedażnych w Mercedes-Benz Polska, który odebrał Klucz Jakości z rąk Karoliny Wetoszki i Michała Roszkowskiego, liderów Kantar Automotive Polska, oraz Guillaume'a Sainta, Global Automotive Practice Lead w Kantar.
Aktualnie sieć ASO Mercedes-Benz w Polsce liczy 47 placówek, z czego 9 z nich to ASO oddziałów Sobiesław Zasada Automotive.