Wszystkie elektryczne Mercedesy cechują się niesamowitym przyspieszeniem, ale te najmocniejsze – sygnowane logo marki z Affalterbach przyprawiają o dreszcze. Najmocniejszy Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ rozpędza się do setki w 3,3 sekundy i przyprawia o dreszcze… brzmieniem.
Co wyróżnia elektryczne AMG?
Brzmienie... Oczywiście jest ono inne niż w spalinowych modelach, ale dla niektórych może okazać się bardziej emocjonujące. System AMG SOUND EXPERIENCE zapewnia obiektywnie nieporównywalne wrażenia. Dzięki specjalnym głośnikom, siłownikowi basowemu i generatorowi dźwięku zaznamy czegoś niesamowitego. Wybrać możemy brzmienie Authentic lub Performance. Próbkę możliwości systemy AMG SOUND EXPERIENCE znajdziecie tutaj.
Umieszczenie w podwoziu akumulatora pozwala obniżyć środek ciężkości, a napęd działa błyskawicznie – moment obrotowy jest tu kontrolowany 160 razy na sekundę. Mercedes-AMG z napędem elektrycznym może być też wyposażony w układ skrętnej tylnej osi.
Elektryczne Mercedes-AMG i ich osiągi:
- Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ (z pakietem AMG DYNAMIC PLUS)
- Do 687 koni mechanicznych, do 1000 Nm systemowego momentu obrotowego, 0-100 km/h w nawet 3,3 s
- Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV
- Do 687 koni mechanicznych, do 1000 Nm systemowego momentu obrotowego, nawet 0-100 km/h w nawet 3,7 s
- Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC
- 476 koni mechanicznych, 858 Nm momentu obrotowego, 0-100 km/h w 4,2 s
- Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV
- 476 koni mechanicznych, 858 Nm momentu obrotowego 0-100 km/h w 4,3 s
- Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
- 658 koni mechanicznych, 950 Nm momentu obrotowego, 0-100 km/h w nawet 3,4 s
Elektryczne Mercedesy to prawdziwe osiągnięcia techniki. Uwagę zwracają termika elektrycznego napędu Mercedes-AMG, która umożliwia powtarzalne manewry przyspieszania przy niezmiennie wysokiej wydajności. W wale wirnika znajduje się tzw. lanca wodna, która służy do jego chłodzenia. Chłodzony jest także akumulator, a w celu zwiększenia wydajności napędu, wymiennik ciepła oleju przekładniowego pozwala na chłodzenie i podgrzewanie smaru.
Istotne rozwiązania technologiczne zostały zaimplementowane także do układu hamilcowego, gdzie technologia Booster łączy rekuperację z hamulcem hydraulicznym. Zaletą elektrycznych AMG są też elementy znane ze spalinowych modeli – dostępne pakirty ENERGIZING COMFORT, pakiet Executive Rear dla EQS czy zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia. Zawieszenie to składa się m.in. z dwuzaworowych amortyzatorów z osobną kontrolą fazy odbicia oraz ugięcia.
Rewolucja – AMG.EA
Niedługo samochody elektryczne AMG będą korzystały z platformy AMG.EA, które wykorzystują nowatorski silnik korzystający z osiowego strumienia pola magnetycznego. Silniki te pozwolą generować znacznie wyższą moc, która już teraz jest imponująca.