Kolejna wersja Klasy G jak zawsze imponuje osiągami i możliwościami oraz przyciąga wzrok ponadczasowym wyglądem. Co nasi eksperci uważają o najnowszym wcieleniu najbardziej terenowego Mercedesa?
Co nowego w Klasie G?
Zacząć należy od silników. Klasa G to teraz miękka hybryda. Każda dostępna jednostka jest wspomagana instalacją elektryczną, co pozwala uzyskać jeszcze lepsze osiągi i poprawić komfort podczas jazdy na trasie. Nowa Klasa G to przeprojektowana jednostka obsługi parametrów off-roadowych, nowy widok OFFROAD COCKPIT i funkcja wirtualnego widoku pod przodem auta, co docenią fani jazdy w terenie.
W Klasie G nowe możliwości zapewnia też MBUX z dwoma wyświetlaczami, a zwolenników atrakcyjnego wnętrza zainteresuje poszerzona gama opcji MANUFAKTUR. Wygląd zewnętrzny pozostaje niezmiennie charakterystyczną bryłą z modyfikacja osłony chłodnicy i zderzakami. Nowe panele słupków A, spojler na krawędzi dachu i nowe materiały izolacyjne poprawiają aerodynamikę i zwiększają o komfort akustyczny.
Przeniesiono też kamerę cofania na środek zderzaka, ponad uchwyt tablicy rejestracyjnej. Znajduje się tam też dysza spryskiwacza, gotowa oczyścić urządzenie po przygodach w terenie.
Oprócz najmocniejszego modelu - Mercedes-AMG G 63 o wysokich osiągach, gama nowej Klasy G obejmuje wariant Mercedes-Benz G 450 d i Mercedes-Benz G 500.
Nasi eksperci o nowej Klasie G:
Michał Pulkowski (Product Expert, Zawiła 3, Kraków): Może to nie rewolucja, ale zdecydowanie ewolucja która przyniosła długo oczekiwanie zmiany takie jak system KEYLESS-GO, poprzez większą dozę personalizacji dzięki nowym stylom nadwozia, jak również ceniony system MildHybrid który zadomowił się już w całej gamie modelowej. Wartości dodane bez uszczerbku na Legendzie, a raczej „Gelendzie”.
Łukasz Skrobot (Doradca Handlowy, Zawiła 3, Kraków): Klasa G – „Gelenda”, Geländewagen - prawdziwa terenówka oraz ikona motoryzacyjna trwalsza niż czas. Jeden z najcenniejszych modeli spod znaku gwiazdy doczekał się kolejnej, odświeżonej odsłony. Jeszcze mocniejsza, jeszcze bardzie luksusowa wynosi swoją pozycję ponad inne samochody tej klasy.
Mimo swojej charakterystycznej aerodynamiki, cały czas niestrudzenie gna do przodu osiągając pierwszą setkę w nawet 4,4 sekundy, a Ty siedząc w środku jesteś odizolowany od otoczenia i delektujesz się jazdą - nieważne czy na drodze, czy w terenie. Cały czas towarzyszy nam dewiza: The Best or Nothing. Jak mawiam – jeśli Klasa G gdzieś nie wjechała, po prostu nie powinno Cię tam być.
Dodatkowe opcje w Klasie G
Wśród dodatkowych opcji wyposażenia znajdują się KEYLESS-GO, uchwyty na napoje z regulacja temperatury, system dźwięku przestrzennego Burmester 3D, udoskonalone i dodatkowe systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.