Elektryczny Mercedes - ładowanie tańsze niż tankowanie.

Elektryczny Mercedes - ładowanie tańsze niż tankowanie.

"W Polsce przecież nie ma ładowarek"... Obalmy ten mit! Dla Mercedesów, punktów ładowania jest 4000! Trzeba przyznać, że za granicą znajdziemy ich więcej, ale absolutnie nie zostajemy w tyle. Wbrew pozorom liczba stacji ładowania rośnie i sprawne "tankowanie elektryka" nie jest już takie niewygodne.

Za kwotę rzędu 130 złotych możemy przejechać nawet 500 kilometrów. W przypadku elektrycznych samochodów Mercedes-Benz i karty Mercedes me Charge, koszty uzupełnienia baterii do pełna może naprawdę zaskoczyć. Ukontentowani mogą być także właściciele hybrydowych samochodów. Jak to możliwe? Zapraszamy do lektury.

Jak działa i czym jest Mercedes me Charge?

W uproszczeniu pozwala rozliczać bezgotówkowo ładowanie samochodu elektrycznego w około 600 tysiącach stacjach ładowania w Europie i tworzenie faktur zbiorczych.

Usługa jest zintegrowana zarówno z aplikacją na telefon, jak i samochodem, co pozwala m.in. planowanie podróży z uwzględnieniem ładowania i jego kosztów.

Karta Mercedes me charge

Uwierz, że elektryczny Mercedes może pomóc Ci oszczędzać.

Obecnie Mercedes-Benz oferuje trzy warianty karty do ładowania samochodów elektrycznych Mercedes me Charge.

Są to:

  • me Charge L
  • me Charge M
  • me Charge S 

Przez pierwsze 12 miesięcy karta z taryfą L jest bezpłatna dla elektrycznych Mercedesów (później 60 złotych miesięcznie), karta z taryfą M również przez rok nie oznacza dodatkowych kosztów (później 40 złotych miesięcznie), jednak jest przypisana do samochodów hybrydowych.

Taryfy me Charge w praktyce - zobacz, o ile taniej możesz jeździć.

Wariant L to synomim prawdziwej okazji. Cena za kWh w przypadku Wariantu L dla ładowania w trybie szybkim wynosi 1,80 zł. Sprawdźmy ile zaosczędzimy, przyjmując 6,47 zł jako cenę litra benzyny.

Porównajmy koszt podróży dla modeli EQA i GLA:

500 kilometrów w GLA 200 (Średnie spalanie 6,7 l/100 km) - ok. 217 złotych

500 kilometrów w EQA 250+ Mój Elektryk (Średnie zużycie energii 14,4 kWh/100km) - ok. 130 złotych.

Różnica: 87 złotych.

Mercedes-Benz EQA może być opłacalny w długoterminowej eksploatacji

Porownanie kosztów podróży dla Klasy E i modelu EQE:

500 kilometrów w E 200 4MATIC Sedan (Średnie spalanie 6,9 l/100 km) - ok. 446 złotych

500 kilometrów w EQE 350 4MATIC Twoja Edycja (Średnie zużycie energii 17 kWh/100km) - ok. 306 złotych

Różnica: 146 złotych.

A w zimie?

Wszystko brzmi bardzo optymistycznie, jednak jak żadne rozwiązanie nie jest pozbawione słabszych stron. Zużycie energii to wartość uśredniona. Z pewnością w okresie zimowym i niskich temperatur, może wzrosnąć, zwiększając koszty ładowania. Niemniej jednak, dojazd do pracy elektrykiem, a tym bardziej dalsza, wakacyjna podróż może oznaczać dla nas wyraźne oszczędności. Postój na ładowanie możemy połączyć z odpoczynkiem w podróży i posiłkiem.

Pozostałe warianty me Charge

Wariant M to znaczny krok naprzód i wyraźna redukcja kosztów. Zakładając średnie zużycie energii na poziomie 18,5 kWh na 100 km w Klasie E 300 e, koszt uzyskania dodatkowych 100 kilometrów zasięgu na napędzie elektrycznym wyniesie w przybliżeniu 38 złotych. (Według stawek na dzień 27.02.2024 r. - 2,07 zł/kWh). W przypadku tankowania modelu E 200 i średniego spalania na poziomie 6,4 l/100 km, (uwzględniając cenę litra benzyny w wysokości 6,47 zł) wyniesie 41 złotych. W skali 1000 kilometrów mówimy o oszczędności rzędu 30 złotych.

Wariant S oznacza głównie uproszczenie rozliczania ładowania naszego samochodu i wygodny dostęp do rozległej sieci ładowania w całej Europie.

Więcej praktycznych informacji dotyczących me Charge przekażemy Wam już wkrótce – bądźcie na bieżąco z zakładką „Aktualności”, obserwujcie nas na Facebooku i Instagramie.

Zapytanie techniczne Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie