OG Banner Mobile OG Banner

Czym była Czerwona świnia? | Historia Mercedes-AMG

Czym była Czerwona świnia? | Historia Mercedes-AMG

Pochodzenie nazwy AMG jest już nam znane. Czas zagłębić się w inne elementy historii AMG - takich jak tajemnicza "Czerwona świnia"... Czym była i jaki sukces odniosła? Sprawdźcie!

428 koni mechanicznych i 6,8 litra pojemności silnika - tak ścigano się w latach 70. XX wieku

"Czerwona świnia" to określenie na AMG 300 SEL 6.8 - maszynę odpowiedzialną za pierwszy duży sukces AMG - było to drugie miejsce w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps w 1971 roku. Wóz bazował na serii W 109 i rozwijał 428 KM. Pozostałe parametry poprzednika Klasy S również imponowały - silnik mógł osiągać 620 Nm momentu obrotowego i jak sama nazwa wskazuje, miał 6,8 l pojemności! Co ciekawe, AMG 300 SEL 6.8 ważył 1635 kg - więcej niż konkurencja.

AMG 300 SEL 6.8 na torze Spa-Francorchamps

Skąd wzięła się nazwa AMG? Sprawdź!

Zdjęcie, które prezentujemy poniżej zostało wykonane w 2006 roku i ukazuje Hansa Heyera (po prawej) - kierowcę SEL 6.8 z pamiętnego wyścigu i jego syna, Kennetha Heyera przy modelu Mercedes-Benz SLS AMG GT3 z elementami nawiązującymi do słynnej czerwonej świni.

Hans Heyer (po prawej) i Kenneth Heyer

Odwołań do historii marki było więcej, podczas wyścigu Formuły 1 w sezonie 2022 na wspomnianym torze Spa-Francorchamps, fabryczy zespół Mercedes-AMG pojawił się na torze z elementami nawiązującymi do jednego z najważniejszych samochodów w historii marki.

Bolid zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Historia AMG kryje w sobie jeszcze więcej tajemnic, obserwuj naszą stronę zasadaauto.pl i profile na Facebooku oraz Instagramie, by wkrótce dowiedzieć się więcej!

Zapytanie techniczne Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie