Mercedes testuje elektryczne samochody ciężarowe

Mercedes testuje elektryczne samochody ciężarowe

Jeszcze w tym roku Mercedes-Benz Trucks wprowadzi na rynek w małej serii pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy do transportu dystrybucyjnego. Po prezentacji Urban eTruck na targach IAA 2016 odzew klientów przeszedł oczekiwania producenta. Dzięki temu  pierwsze egzemplarze, o dopuszczalnej masie całkowitej 25 t i zasięgu do 200 km, trafią już w tym roku na testy do klientów.

Elektryczne samochody ciężarowe Mercedes - pierwsze testy

Zero emisji, cisza i ładowność na poziomie 12,8 t – za elektrycznym samochodem ciężarowym Mercedes-Benz Urban eTruck stoi przekonująca koncepcja ekonomiczna i ekologiczna. Pojazd w niewielkiej, dwucyfrowej liczbie egzemplarzy trafi najpierw do klientów w Niemczech, a później również w Europie. Tam elektryczne ciężarówki Mercedes będą testowane w realnych warunkach transportowych. Na podstawie rzeczywistej eksploatacji i profili wymagań wspólnie z klientami zostanie zoptymalizowana koncepcja pojazdu. To samo dotyczy parametrów systemowych elektrycznej ciężarówki. Testom zostanie poddana eksploatacja w trybie zmianowym, czasy ładowania, a także zarządzanie mocą akumulatora i zasięgiem.

mercedes samochody ciężarowe elektryczne

 

 

 

Elektryczny i elastyczny: Mercedes-Benz eTruck

Aby odwzorować różne warunki eksploatacyjne, 18- i 25-tonowe elektryczne ciężarówki Mercedes otrzymają zabudowę chłodniczą, zabudowę furgonową, a także skrzynię ładunkową. Pojazdy wraz ze specjalną stacją ładowania, uwzględniającą zwiększone wymagania samochodu ciężarowego, przekazywane są klientom do eksploatacji na okres dwunastu miesięcy. W tym czasie elektryczne samochody ciężarowe będą nadzorowane przez dział jazd próbnych Mercedes-Benz Trucks. W okresie testowym zbierane są dane dotyczące profili użytkowania i obszarów zastosowania, a zdobyte informacje porównywane są z oczekiwaniami klientów.

Ciężarówka przyszłości to konkretne profity

Rosnąca urbanizacja i coraz lepsza ekonomiczność technologii akumulatorowych torują drogę do w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych.
Powietrze lepszej jakości, mniejszy poziom hałasu i ograniczenia w zakresie wjazdu do miast to już powszechne postulaty, słyszalne w metropoliach całego świata. W perspektywie konieczne będzie zatem transportowanie coraz większej ilości towarów dla ludzi żyjących w miastach – w miarę możliwości bez hałasu i bez emisji spalin. Dlatego w przyszłości w wielu aglomeracjach zaopatrzenie mieszkańców w żywność i inne dobra codziennego użytku realizować będą w pełni elektryczne samochody ciężarowe.
Trend ten dodatkowo wspomaga dynamiczny rozwój technologiczny. Stąd Daimler Trucks rokuje, że koszty akumulatorów przeznaczonych do samochodu ciężarowego o napędzie czysto elektrycznym zmniejszą się w okresie 1997-2025 aż 2,5-krotnie – z 500 euro/kWh do 200 euro/kWh. Jednocześnie w tym samym czasie podobnie wzrośnie gęstość energii dostępnych akumulatorów – z 80 Wh/kg do 200 Wh/kg.

Mercedes-Benz planuje, że do roku 2020 ciężarówki elektryczne Mercedes wejdą do seryjnej produkcji. Czy uda im się zastąpić modele takie jak Actros, czy Atego? Wszystko wskazuje na to, że jest to możliwe, choć przyszłość z drugiej strony potrafi być nieprzewidywalna.

--

Nowe samochody ciężarowe Mercedes-Benz: www.zasadaauto.pl/samochody-ciezarowe/mercedes-benz/

Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie