Alfa Romeo Giulia i Stelvio ewoluują pod względem stylu i technologii. Oba modele charakteryzuje nowy wygląd, będący efektem zastosowania m.in. reflektorów adaptacyjnych (matrycowych) z nową matrycą Full-LED, zupełnie nowego grilla „Trilobo” oraz w pełnii cyfrowych zegarów.
Nowe elementy nadwozia
Główną zmianą w nadwoziu Alfa Romeo Giulii i Stelvio stanowią reflektory. W nowych odsłonach tych modeli debiutują reflektory adaptacyjne (matrycowe) „3+3” z nową matrycą Full-LED. Nawiązują one do modelu Tonale, jak i przywodzą na myśl jedną ze słynnych cech stylistycznych marki, która została wprowadzona przez kultową Alfę Romeo SZ Zagato oraz samochód koncepcyjny Alfa Romeo Proteo.
Dolne wloty powietrza posiadają unikalne wykończenie, które stanowi współczesną interpretację słynnego i niepowtarzalnego grilla „Trilobo”.
Unikalną linię przodu nowych wersji Giulii i Stelvio tworzą trzy moduły zawierające światła dzienne oraz dynamiczne kierunkowskazy. Gwarantują one optymalne oświetlenie dzięki wprowadzeniu dwóch zaawansowanych technologii.: „Adaptive Front Lighting System” oraz „Glare-Free High Beam Segmented Technology”.
Pierwsz z nich zapewnia ciągłą regulację świateł mijania w zależności od prędkości i warunków jazdy, natomiast „Glare-Free High Beam Segmented Technology” w warunkach słabego oświetlenia, automatycznie wykrywa ruch w obu kierunkach, aby nie oślepiać kierowców innych samochodów.
Zastosowane systemy przekładają się na większą wydajność - pod względem trwałości i oszczędności energii - oraz większe bezpieczeństwo dzięki mniejszemu zmęczeniu oczu i lepszemu komfortowi jazdy. Zmianie uległ także układ tylnych reflektorów LED. Obecnie odznaczają się doskonałym połączeniem stylu i zaawansowanych technologii, jak również podkreślają sportowy charakter obu modeli.
Nowa Giulia posiada tylne światła ze szkła z przezroczystym wykończeniem, podczas gdy te w nowym Stelvio są z przydymionego szkła z błyszczącym czarnym wykończeniem.
Nowe w pełnii cyfrowe zegary
Do najbardziej charakterystycznych elementów nowego modelu Giulii i Stelvio można zaliczyć cyfrowy wyświetlacz zegarów o kultowym „teleskopowym” kształcie. Charakteryzuje się w pełni cyfrowym ekranem TFT o przekątnej 12,3". Umożliwia on dostęp do wszystkich danych samochodu i ustawień trybu autonomicznej jazdy. Co więcej, zestaw wskaźników można przekonfigurować według własnych preferencji, wykorzystując trzy dostępne konfiguracje: Evolved, Relax i Heritage.
Evolved stanowi przyszłość designu Alfy Romeo- wykorzystuje centralny obszar ekranu, zachowując na swoim miejscu dwa boczne zegary. Relax koncentruje się na komforcie, dlatego nie podaje szczegółowych informacji o samochodzie i nie ma dwóch zegarów. Natomiast Heritage inspirowany jest kultowymi modelami marki z lat 60. i 70., z charakterystycznymi detalami, takimi jak odwrócone cyfry na końcu prędkościomierza.
Technologia NFT i „Alfa Connect Services “
Nowe wersje Giulii i Stelvio wyposażone są w intuicyjny system multimedialno-informacyjny, dzięki któremu wszystkie funkcje są zawsze na wyciagnięcie ręki. Dodatkowo system ten oferuje platformę „Alfa Connect Services”, czyli szeroką gamę użytecznych usług zwiększających bezpieczeństwo i komfort, zaprojektowanych tak, by zapewnić aktualizacje „Over the Air”.
W nowej wersji Giulii i Stelvio dostępna jest technologia NFT (Non-Fungible-Token), czyli prawdziwa innowacja w sektorze motoryzacyjnym. Marka Alfa Romeo zapoczątkowałą ją w modelu Tonale, a dziś jest dostępna w całej gamie.
Technologia NFT to koncepcja poufnego i niemodyfikowalnego zapisu głównych informacji na temat każdego samochodu, określana mianem „blockchain card". Ta charakterystyczna, łatwa w użyciu i zrównoważona funkcja off-board podkreśla innowacyjny charakter Alfy Romeo.
Za zgodą klienta, NFT generuje certyfikat, w którym zapisane są dane dotyczące okresu eksploatacji pojazdu. Certyfikat może być wykorzystany jako gwarancja, że samochód był prawidłowo serwisowany i utrzymywany. W przypadku sprzedaży samochodu ma to pozytywny wpływ na jego wartość rezydualną. Stanowi ważne dodatkowe potwierdzenie wiarygodnego pochodzenia, na które mogą liczyć właściciele i dealerzy. Równocześnie nabywcy będą spokojni przy wyborze zakupu używanej Alfy.
Gama samochodów Giulii i Stelvio
Nowe Giulia i Stelvio idą w ślad gamy wprowadzonej wraz z modele Tonale, dzięki której konfiguracja samochodu przez klienta jest jeszcze łatwiejsza.
Dostępne są dwa główne poziomy wyposażenia - Super i Ti, które dzięki jasno zdefiniowanej specyfikacji technicznej, zaspokoją potrzeby najbardziej wymagających klientów.
Poziom wyposażenia Super, będący wyjściowym poziomem, można spersonalizować, wybierając pakiet Sprint. Zawiera on dodatkowe liczne opcje o zdecydowanie sportowym charakterze.
Z kolei poziom wyposażenia Ti odznacza się elegancją i wyrazistym charakterem, można dodatkowo wzbogacić o pakiet Veloce. Dzięki temu można uzyskać jeszcze bardziej zmaksymalizowane właściwości jezdne, osiągi i sportowy charakter. Należy pamiętać również, że nazwy Super, Sprint, Ti i Veloce są zakorzenione w tradycji Alfy Romeo.
Każda z czterech wersji odpowiada na potrzeby klienta poszukującego prawdziwej symbiozy ze swoim samochodem. Ponadto, Nowa Giulia i Stelvio oferują ważne nowości w zakresie silników: we wszystkich modelach z gamy dostępna jest teraz wersja z silnikiem diesla o mocy 160 KM z napędem na tylne koła. Dopełnieniem oferty są potężne silniki benzynowy o mocy 280 KM i diesel o mocy 210 KM z napędem integralnym.
Seria specjalna Competizione
Marka Alfa Romeo wprowadza serię specjalną Competizione, właśnie z okazji debiutu nowych Giulii i Stelvio, który z pewnością przypadnie do gustu zagorzałym fanom Alfy Romeo. Wersja Competizione oparta jest na wyposażeniu Veloce, dostępna z każdym z wymienionych wcześniej silników.
Stanowi topową wersją w gamie i wyróżnia się ekskluzywnym, szarym, matowym kolorem Moon Light oraz czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Mocno sportowy wygląd nowej Alfy Stelvio dodatkowo podkreślają 21” felgi. Środek wyróżnia się pokrytą elegancką skórą deską rozdzielczą i fotelami z kontrastowym, czerwonym szwem.
Dodatkowo, seria specjalna posiada przyciemniane szyby i logotyp Competizione umieszczony na boku i na przednim zagłówku. Wersja wyposażenia Competizione oferuje w standardzie ekskluzywne zawieszenie Alfa Active Suspension i wspomnianą już technologię NFT (Non-Fungible Token). Jest to kwintesencja Alfy Romeo w zakresie stylu, osiągów i technologii.