Poznaj też przydatne funkcje dodatkowe klasy E Kombi, takie jak tryb przyczepy w systemie MBUX oraz Asystent manewrowania z przyczepą.
E Kombi - nowa klasa Mercedesa idealna do holowania przyczepy
Nowa Klasa E Kombi jest standardowo wyposażona w stabilizację przyczepy ESP®, która działa w połączeniu z hakiem holowniczym. System ten automatycznie interweniuje w krytycznych sytuacjach podczas holowania przyczepy.
Po podłączeniu przyczepy do samochodu, ESP® rozpoznaje jej obecność i włącza odpowiednie funkcje stabilizacji przy prędkości powyżej 65 km/h. Jeśli wykryte zostanie niebezpieczne kołysanie przyczepy, system stabilizacji w nowej klasie E kombi przeciwdziała mu poprzez interwencję w układ hamowania poszczególnych kół. W większości przypadków ta interwencja wystarcza do zredukowania niebezpiecznego zachowania. W razie potrzeby system może również zmniejszyć prędkość samochodu poprzez redukcję momentu obrotowego silnika i uruchomienie hamulców na wszystkich czterech kołach.
Kombi Klasy E - system MBUX
System MBUX oferuje tryb przyczepy, w którym można dostosować ograniczenia prędkości. Na centralnym wyświetlaczu można wybrać typ przyczepy i określić maksymalną dozwoloną prędkość. Dzięki temu funkcja Asystenta ograniczenia prędkości w nowym mercedesie klasy E kombi dostosowuje się do wymagań dotyczących holowanej przyczepy.
Opcjonalny Asystent manewrowania z przyczepą (wymaga zestawu kamer 360°) ułatwia precyzyjne cofanie z przyczepą nawet w trudnych sytuacjach. Asystent automatycznie reguluje kąt skrętu samochodu przy niskich prędkościach. Obsługa Asystenta odbywa się za pomocą menu systemu MBUX, a kierowca może obserwować proces manewrowania z różnych perspektyw dzięki widokom z kamer. Dynamiczne wskazówki pomagają w śledzeniu toru jazdy, monitorowaniu szerokości pojazdu oraz utrzymaniu odpowiednich odległości.
Dzięki tym funkcjom, nowa Klasa E Kombi zapewnia większą wszechstronność i ułatwia zarówno holowanie przyczepy, jak i manewrowanie z nią. Wszystkie warianty Mercedesa Klasy E Kombi oferują możliwość holowania przyczepy z hamulcem o masie ponad dwóch ton, a maksymalne obciążenie haka wynosi 84 kg.
Na życzenie, samochód może być wyposażony w pełni elektrycznie składany i rozkładany zaczep (hak) holowniczy. Obsługa hak jest prosta i odbywa się za pomocą przycisku na tylnej pokrywie samochodu lub poprzez centralny wyświetlacz. Po zablokowaniu hak jest gotowy do użycia.
źródło: media.mercedes-benz.pl