Mercedes-Benz wprowadza na europejskim rynku funkcję Automatycznej zmiany pasa ruchu

Mercedes-Benz wprowadza na europejskim rynku funkcję Automatycznej zmiany pasa ruchu

Mercedes-Benz oferuje pierwsze samochody zdolne do wysoce zautomatyzowanej jazdy na trzecim poziomie SAE, dzięki DRIVE PILOT, co potwierdza międzynarodowy certyfikat.

Automatyczna zmiana pasa ruchu - nowość w Europie

Mercedes-Benz kontynuuje rozwój swoich inteligentnych systemów wspomagających na drugim poziomie SAE, znanych jako 2+. Obecnie firma pracuje nad dostosowaniem funkcji Automatycznej zmiany pasa ruchu do europejskich warunków drogowych, która zostanie wprowadzona wraz z dostawami nowej Klasy E. Automatyczna zmiana pasa ruchu jest możliwa na drogach szybkiego ruchu, które posiadają odpowiednie oznaczenia pasów i strukturalnie oddzielone jezdnie.

Funkcja Automatycznej zmiany pasa ruchu, znana również jako ALC (ang. Automatic Lane Change), jest już dostępna w modelach Mercedesa Klasy C, Klasy E, Klasy S oraz we wszystkich samochodach z serii EQ marki Mercedes-Benz sprzedawanych w USA i Kanadzie.

Funkcja Automatycznej zmiany pasa ruchu z aktywnym asystentem kierowania

Funkcja ALC w Mercedesie jest integralną częścią Aktywnego asystenta utrzymania odległości DISTRONIC z Aktywnym asystentem kierowania. Gdy pojazd przed nami porusza się wolniej, w zakresie prędkości 80-140 km/h Mercedes-Benz może automatycznie zmienić pas ruchu i przeprowadzić manewr wyprzedzania, pod warunkiem wykrycia odpowiednich oznaczeń pasa ruchu i wystarczającej ilości miejsca. Funkcja ta wymaga drogi z ograniczeniem prędkości oraz nawigacji MBUX. Zaawansowany system nie wymaga dodatkowego zaangażowania ze strony kierowcy podczas automatycznej zmiany pasa ruchu.

Podczas aktywnego prowadzenia do celu, system pomaga również w nawigacji przy zjeździe z autostrady oraz przy zmianie pasa ruchu na inny. Jednak w przypadku systemów SAE drugiego poziomu, kierowca zawsze jest odpowiedzialny, również podczas automatycznej zmiany pasa ruchu. Dlatego Mercedes-Benz świadomie wymaga, aby kierowca trzymał ręce na kierownicy. Bezpieczeństwo jest najważniejszym priorytetem producenta, włączając w to eliminowanie potencjalnych przyczyn dezorientacji spowodowanej fałszywymi oczekiwaniami.

Zautomatyzowana jazda dzięki funkcji ALC

"Mercedes-Benz od lat ustala standardy w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy i systemów wspomagających kierowcę. Teraz, dzięki DRIVE PILOT, oferujemy pierwsze samochody zdolne do wysoce zautomatyzowanej jazdy na trzecim poziomie SAE, co potwierdza międzynarodowy certyfikat. Samochody wyposażone w system DRIVE PILOT są dostępne w Niemczech od 2022 roku i wkrótce będą oferowane na zamówienie w USA. Idziemy krok dalej, oferując INTELLIGENT PARK PILOT, pierwszy na świecie certyfikowany system umożliwiający w pełni zautomatyzowane parkowanie bez kierowcy na czwartym poziomie SAE. W Niemczech już wielu naszych klientów korzysta z tego systemu. Teraz prezentujemy bardziej komfortowe wrażenia z jazdy dzięki funkcji Automatycznej zmiany pasa ruchu. Można ją już zamawiać w Stanach Zjednoczonych, a z radością ogłaszam, że będzie również dostępna w Europie. Dzięki temu Mercedes-Benz podkreśla swoją pozycję pioniera i lidera technologicznego" - powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. rozwoju i zaopatrzenia, dyrektor ds. technicznych i technologicznych.

System DISTRONIC z Aktywnym asystentem kierowania wspomaga kierowcę do prędkości 210 km/h.

Jeśli chodzi o zautomatyzowaną jazdę na drugim poziomie SAE, Mercedes-Benz polega na Aktywnym asystencie utrzymania odległości DISTRONIC oraz Aktywnym asystencie kierowania. Te systemy pomagają kierowcy w prowadzeniu samochodu przy prędkościach do 210 km/h na wszystkich rodzajach dróg. Jedną z wyjątkowych cech jest to, że Aktywny asystent kierowania działa nawet przy trudno widocznych oznaczeniach nawierzchni przy prędkości poniżej 130 km/h. Natomiast system DISTRONIC automatycznie dostosowuje prędkość i odległość do poprzedzającego pojazdu oraz wspomaga w ruszaniu w korkach.

DRIVE PILOT - system wysoce zautomatyzowanej jazdy na trzecim poziomie SAE

Dzięki systemowi DRIVE PILOT, Mercedes-Benz oferuje pierwszy i jedyny na świecie system z międzynarodową homologacją, umożliwiający wysoce zautomatyzowaną jazdę na trzecim poziomie SAE. W określonych warunkach, takich jak duże natężenie ruchu lub korki, na odpowiednich odcinkach autostrad, system ten pozwala kierowcy przekazać część obowiązków związanych z prowadzeniem pojazdu, umożliwiając skoncentrowanie się na innych czynnościach. Obecnie system DRIVE PILOT jest dostępny do zamówienia w Niemczech dla modeli Klasy S i Klasy EQS. Mercedes-Benz jest również pierwszym producentem samochodów, który otrzymał odpowiednie homologacje w amerykańskich stanach Kalifornia i Nevada. W roku modelowym 2024 DRIVE PILOT będzie opcją dostępną na tamtejszym rynku dla modeli Klasy S i EQS. Pierwsze pojazdy wyposażone w ten system trafią do klientów pod koniec 2023 roku.

Bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg jest najwyższym priorytetem dla Mercedes-Benz.

Dzięki swoim technicznym innowacjom, producent luksusowych samochodów z Stuttgartu zawsze ustalał standardy w dziedzinie bezpieczeństwa pojazdów i uchodzi za pioniera bezpiecznej jazdy. Począwszy od ABS (1978 rok, Klasa S W 116), poprzez poduszkę powietrzną dla kierowcy w połączeniu z napinaczami pasów (1981 rok, Klasa S W126), do ESP® (1995 rok, Klasa S Coupé C 140) – Mercedes-Benz jako pierwszy wprowadził na rynek liczne innowacyjne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego. To samo dotyczy systemów wspomagających, takich jak system kontroli odległości DISTRONIC (1998 rok, Klasa S W 220), który obecnie reprezentuje pierwszy poziom SAE. Marka z trójramienną gwiazdą od długiego czasu ustala również standardy dla funkcji na drugim poziomie SAE.

Trzeci poziom SAE

Mercedes-Benz skupia się również na bezpieczeństwie i niezawodności wysoce zautomatyzowanej jazdy na trzecim poziomie SAE. System DRIVE PILOT opiera się na architekturze, która zapewnia bezpieczne zarządzanie każdą sytuacją, która może wystąpić w dowolnym momencie. Redundantna architektura systemu obejmuje cztery podstawowe obszary: układ hamulcowy, układ kierowniczy, zasilanie i część sieci czujników. W szczególności, oprócz radaru i kamer, ważne jest zastosowanie technologii LiDAR, która umożliwia kompensację braków sytuacyjnych w jednym czujniku poprzez inne. Dzięki temu podejściu, skoncentrowanemu na bezpieczeństwie, Mercedes-Benz ustala zupełnie nowe standardy w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy.

źródło: media.mercedes-benz.pl

Zapytanie techniczne Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie