Odwiedź salony Sobiesław Zasada Automotive. Poznaj nową Klasę E i umów się na jazdę testową.
Klasa E od ponad 75 lat wyznacza standardy dla luksusowych limuzyn klasy średniej wyższej. Tak jest również w przypadku nowej Klasy E W214.
Design Nowej Klasy E
Nowa Klasa E W214 posiada klasyczne proporcje trójbryłowej limuzyny. Osłonę chłodnicy z reflektorami łączy czarny, błyszczący panel, który nawiązuje do w pełni elektrycznych modeli Mercedes-EQ. W zależności od linii wyposażenia osłona chłodnicy w tym modeli może być progresywna lub klasyczna.
Standardowo Klasa E W214 wyposażona jest w wysokowydajne reflektory LED, natomiast opcjonalnie w reflektory DIGITAL LED, bez lub z funkcją projekcji.
Zlicowane, automatycznie wysuwane klamki, znane z segmentu wyższego Klasy S lub modeli elektrycznych, takich jak EQE lub EQS.
W tylnej części kluczowym elementem stylistycznym są dwuczęściowe lampy LED o specjalnym wzornictwie, nawiązującym swoim motywem do charakterystycznej gwiazdy Mercedesa. Zapewnia to niepowtarzalny wygląd zarówno w dzień jak i w nocy.
Nowa Klasa E jest jednym z najprzestronniejszych modeli swojego segmentu. W porównaniu do poprzednika kierowca zyskuje 5 mm więcej miejsca nad głową. O 25 mm zwiększono szerokość wnętrza na wysokości łokci z tyłu. Wartość 1519 mm jest niemal równa poziomowi Klasy S. Pojemność bagażnika wynosi aż 540 litów.
We wnętrzu mercedesa W214 opcjonalnie znajdzie się ekran Superscreen z dodatkowym ekranem dla pasażera podróżującego z przodu. Co odróżnia go od Hyperscreena znanego m.in. z modelu EQS? W przypadku ekranu Superscreen, dla kierowcy przewidziany jest osobny ekran z zestawem wskaźników.
Najnowszy system MBUX oraz wiele technologicznych udogodnień
Zastosowana w Nowej Klasie E Mercedesa najnowsza generacja systemu MBUX, to dziesiątki rozwiązań, które mają zadbać nie tylko o komfort podróżowania oraz korzystania z wszelkiego rodzaju multimediów, również aplikacji innych firm jak np. TikTok, gra Angry Birds, aplikacja biurowa Zoom. Przy wyborze opcjonalnego ekranu Superscreen kolejną nowością jest kamera, którą podczas postoju kierowca może wykorzystać m.in. do wideokonferencji.
Jeszcze bardziej dynamiczna i precyzyjna
Nowa Klasa E opcjonalnie dostępna jest z pakietem technologicznym, który obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC i adaptacyjne amortyzatory ADS+, pozwalające na bardzo staranne tłumienie wszelkich nierówności. Dodatkowo oferuje funkcję poziomowania, utrzymując stałą odległość od nawierzchni niezależnie od obciążenia pojazdu.
O zwrotność i stabilność W214 dba skrętna tylna oś. Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 4,5 stopnia, czego efektem jest średnica zawracania mniejsza nawet o 90cm (dla wersji z napędem 4MATIC; odmiany z napędem na tył: -80cm).
Połowa wariantów silnikowych to hybrydy typu plug-in
W momencie swojej premiery Klasa E W214 dostępna będzie w sześciu wersjach silnikowych, z czego aż połowę z nich stanowić będą hybrydy typu plug-in, z zasięgiem do 100km wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Oferta nowej Klasy E dla nadwozi Limuzyna i Kombi początkowo obejmuje odmiany:
· E 200 (benz., 204 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,5 s): Limuzyna od 269 900 zł, Kombi od 282 000 zł
· E 220 d (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,6 s): Limuzyna od 285 900 zł, Kombi od 298 000 zł
· E 220 d 4Matic (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,8 s): Limuzyna od 299 200 zł
· E 300 e (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,4 s): Limuzyna od 315 900 zł, Kombi od 328 000 zł
· E 300 e 4Matic (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,5 s): Limuzyna od 329 200 zł
· E 400 e 4Matic (benz. + elektr., 252 + 129 KM, 0-100 km/h w 5,3 s): Limuzyna od 365 300 zł
Z końcem września w sprzedaży pojawią się także dodatkowe odmiany napędowe dla nadwozia Kombi, nowe warianty silnikowe E 200 4Matic, E 300 de i E 300 de 4Matic, a także 6-cylindrowe wersje E 450 d 4Matic oraz E 450 4Matic. Równocześnie gama wzbogaci się o uterenowione kombi All-Terrain.