Nowy topowy model oferowany przez Mercedes-AMG pod którego maską drzemie 4-litrowy podwójnie doładowany silnik V8. To kombinacja sportowych właściwości jezdnych ze zwiększoną przydatnością w codziennym użytku.
Nowy Mercedes AMG GT Coupé
Ten wysoce zaawansowanych technologicznie model został w pełni zaprojektowany w Affalterbach – siedzibie Mercedes-AMG.
Nowy Mercedes-AMG GT Coupé wyposażony jest m.in. w zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętną tylną oś w standardzie i aktywną aerodynamikę, które wyostrzają profil jazdy.
Po raz pierwszy to sportowe coupé przenosi swoją moc na drogę dzięki w pełni zmiennemu napędowi na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.
Ekskluzywna architektura nowego GT z wyszukaną strukturą karoserii z kompozytów aluminiowych umożliwia konfigurację pojazdu 2+2 miejscowego. W przypadku samochodu sportowego tej klasy oznacza to, że pasażerowie w drugim rzędzie (osoby o wzroście do 1,5m) mają wystarczającą przestrzeń do podróżowania i dużo miejsca na bagaż.
Wygląd zewnętrzny
Zmieniona koncepcja wymiarów oraz opcjonalny układ kabiny 2+2 pozwoliły projektantom na kreatywną ewolucję ikonicznego samochodu sportowego, Mercedes-AMG GT Coupé. Dzięki dużemu rozstawowi osi, krótkim zwisom i mocno pochylonej przedniej szybie, samochód prezentuje się zarówno zwarty, jak i imponująco potężny. Proporcje auta są wyważone, a linię szyb, obszerne nadkola i wyrazisty przód podkreślają jego wysoką moc, jednocześnie sugerując przydatność w codziennym użytku. Płynnie wymodelowane powierzchnie boczne nadają mu elegancji, a dynamiczny tył, z niemal zintegrowanymi obręczami, dodaje mu sportowego charakteru. Aktywny tylny spojler harmonijnie współgra z tylną pokrywą.
Charakterystycznym elementem przedniego pasa jest głęboka, szeroka osłona chłodnicy typowa dla AMG, podkreślana przez muskularne przetłoczenia na masce oraz kształt reflektorów DIGITAL LIGHT. Wysoka rozpoznawalność jest dodatkowo zapewniona przez światła do jazdy dziennej z trzema punktami świetlnymi. Przydymione reflektory z błyszczącymi powierzchniami pasują do sportowego charakteru. Dolny wlot powietrza dodatkowo poszerza wrażenie szerokości przodu.
Kompaktowa kabina ma kształt typowy dla fastbacka i harmonijnie łączy się z nisko osadzonym, zaokrąglonym tyłem, wyposażonym w aktywny, wysuwany spojler. Kontrastujące z otoczeniem, mocno zaznaczone tylne nadkola, nadają AMG GT równowagę pomiędzy elegancją a sportowym wyglądem. Smukłe tylne lampy LED z trójwymiarową grafiką współgrają z przednimi reflektorami i oferują funkcję animacji powitalnej/pożegnalnej. Całość dopełnia masywny tylny dyfuzor z dwiema zintegrowanymi końcówkami układu wydechowego.
Wnętrze
Wnętrze prezentuje hiperanalogową estetykę, łącząc klasyczną geometrię z cyfrowym światem. Projektanci przyłożyli szczególną wagę do luksusowych materiałów, doskonałego wykonania i drobnych detali. Kokpit, wraz z centralnym wyświetlaczem (znanym m.in. z Mercedesa-AMG SL) konsoli środkowej, jest skoncentrowany na kierowcy, emanując harmonijnym wyglądem.
Funkcjonalnym i optycznym centrum konsoli środkowej jest ekran dotykowy o przekątnej 11,9”. Jego portretowy format oferuje wyraźne korzyści, zwłaszcza w przypadku nawigacji, a także większą swobodę ergonomiczną. System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest intuicyjny w obsłudze i potrafi uczyć się zwyczajów użytkownika, a doskonałej jakości grafiki ułatwiają sterowanie funkcjami komfortu oraz pojazdu. Wygląd cyfrowego zestawu wskaźników, z dostępem do licznych treści specyficznych dla maszyn AMG, można spersonalizować za pomocą indywidualnie wybieranych widoków.
Czym charakteryzuje się nowy Mercedes-AMG GT 4MATIC+ Coupe?
- Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami – opcjonalnie dostępne są AMG Performance.
- Kierownica AMG Performance z podwójnymi ramionami i przyciskami pozwalającymi na dostęp do najistotniejszych funkcji samochodu oraz zmianę trybów jazdy.
- Nadwozie o lekkiej, aluminiowej konstrukcji kompozytowej.
- Aktywna aerodynamika zapewniająca równowagę i wysoką efektywność.
- W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ gwarantujący większą przyczepność i stabilność z jazdy.
- Sportowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z możliwością szybkiej zmiany biegów przy użyciu aluminiowych manetek znajdujących się za wieńcem kierownicy.
- Zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów umożliwiające jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie.
- Blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi dla optymalnej stabilności jazdy.
- Aktywna tylna oś skrętu zapewniająca zwrotność i stabilność.
- Wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy z lekkimi tarczami hamulcowymi.
- Sześć programów, w tym AMG DYNAMICS.
- Systemy wspomagania jazdy wykorzystujące liczne czujniki, kamery oraz radary.
Po wprowadzeniu na rynek nowy Mercedes-AMG GT Coupé dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych.
- GT63 4MATIC+ Coupé – moc: 585KM | moment obrotowy: 800Nm | przyśpieszenie od 0 do 100km: 3,2s
- GT55 4MATIC+ Coupé – moc: 476KM | moment obrotowy: 700Nm | przyśpieszenie od 0 do 100km: 3,9s