Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, świat poznał Jeepa Avengera. Jest to pierwszy samochód w historii marki Jeep, który został wyposażony w pełni elektryczny napęd (BEV).
Kompaktowy Jeep Avenger jest pionierem w nowej gamie samochodów Jeep z napędem elektrycznym. Został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku i stanowi kluczowy element globalnej strategii elektryfikacji.
Dla kogo przeznaczony
Pierwszy w 100% elektryczny Jeep, oferuje DNA marki w kompaktowym wydaniu. Jeep Avenger mierzy zaledwie cztery metry, co pozycjonuje go w szybko rosnącym, drugim pod względem wielkości, europejskim segmencie B-SUV.
Zakłada się, że w 2023 roku jeden na pięć samochodów sprzedawanych w Europie będzie należał do tego segmentu.
Nowym, elektrycznym modelem, marka Jeep pragnie dotrzeć do grupy klientów, która prowadzi aktywny tryb życia. Jednocześnie przeznaczony jest dla Osobów poszukując zdolnego terenowo modelu o nowoczesnym designie, kompaktowych wymiarach i przestronnym wnętrzu.
Wyjątkowe połączenie możliwości, stylu, funkcjonalności i zaawansowanych technologii Jeepa Avengera ma także zaspokajać potrzeby klientów, będących zawsze w stałej łączności ze światem.
Nowy, elektyrczny układ napędowy BEV
Jeep Avenger odznacza się elektrycznym układem napędowy nowej generacji, który łączy w sobie nowy silnik elektryczny i nowy akumulator. Nowy Avenger oferuje bezkompromisową przyjemność z jazdy oraz zdolności terenowe za sprawą wysokiej mocy i momentowi obrotowemu, a także specjalnej kalibracji e-silnika.
400-voltowy elektryczny układ napędowy Jeepa Avenger drugiej generacji, dostarcza 115 kW mocy odpowiadającej 156 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Nowy akumulator posiada pojemność 54 kWh, oferując doskonały stosunek energii nominalnej do użytkowej. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych NMC 811, oferując 400 km zasięgu w cyklu mieszanym (WLTP), który w cyklu miejskim zwiększa się do 550 km.
Akumulator w nowy Jeepie został umieszczony pod przednim i tylnym siedzeniem oraz tunelem środkowym. Dzięki swoim kompatkowym wymiarom z niczym nie koliduje. Dodatkowo, jest chroniony przez wysoki prześwit i osłony podwozia, co jest szczególnie istotne w przypadku jazdy off-roadowej.
Ładowanie nowego Jeepa Avengera jest niezwykle proste. Korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW (Mode 4) na publicznych stacjach ładowania, wystarczą trzy minuty, aby naładować energię wystarczającą na 30 km jazdy lub 24 minuty, aby naładować akumulatory od 20 do 80%.
Wyposażenie i możliwości Jeepa Avengera
Nowy Avenger jest pierwszym modelem Jeepa z napędem na przednią oś. W standardzie wyposażenia posiada systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control). System zarzadzania trakcją Selec Terrain posiada sześć trybów, które umożliwiają komfortową jazdę w niemal każdych warunkach:
- "Normal” -do codziennej jazdy
- „Eco”- zwiększający zasięg
- „Sport”-zapewniający większą przyjemność z jazdy
- „Snow”-zapewniający maksymalną trakcję na oblodzonych drogach lub szlakach
- „Mud”-optymalizujący właściwą trakcję podczas jazdy po śliskiej błotnistej nawierzchni
- „Sand”-ograniczający ryzyko utknięcia na piaszczystym podłożu
W swojej kategorii Jeep Avenger wyróżnia się najlepszym prześwitem (200mm), za sprawą krótkiego zwisu w połączeniu z dużymi kołami. Avenger odznacza się także znakomitymi wartościami kątów natarcia (20°), rampowego (20°) i zejścia (32°), niezbędnych do jazdy w terenie. Są one także przydatne podczas jazdy w mieście, na przykład przy wjeżdżaniu na stromy podjazd na parkingu.
Nowoczesny desing nadwozia
Nowy model Jeepa ma zaledwie 4,08 mm długości, czyli jest o 16 cm krótszy od modelu Renegade. Krótkie zwisy przednie i tylne wpływają dodatkowo na poprawe jego proporcji. Ponadto, jego nadwozie podkreślają koła, które są większe niż można by się spodziewać po samochodzie tej wielkości. Avenger posiada imponujące 18-calowe obręcze kół o solidnej konstrukcji z diamentowym wykończeniem, osadzone na oponach o średnicy 690 mm.
Nadwozie Jeepa Avengera została starannie zaprojektowane, aby zmaksymalizować wydajność aerodynamiczną i pokreślić dynamikę, wzmocnioną przez słupek „C". Sprawia on wrażenie dachu unoszącego się nad autem, który jest cechą znaną z obecnej gamy.
Przed reflektorami znajduje się wyprofilowany grill, kótry zapobiega zarysowaniu klosza w przypadku uderzenia. Poszerzone błotniki- kolejny klasyczny element stylistyki, podkreślają imponujący i solidny wygląd samochodu na drodze i bezdrożach.
Z boku przyciągają wzrok klasyczne, trapezoidalne nadkola, zaprojektowane tak, aby zoptymalizować skok zawieszenia. Natomiast z tyłu zwracają na siebie uwagę lampy, które są inspirowane klasycznymi, militarnymi kanistrami na paliwo ze wzorem „X”.
„X" to powracający motyw wewnątrz i na zewnątrz samochodu, o czym świadczy wprowadzenie wzoru „X-Camo”, który łączy koncepcję „kamuflażu” z literą „X”.
Przestronne i funkcjonalne wnętrze
Solidny design wnętrza, podkreślony przez smukłą deskę rozdzielczą, został zainspirowany Jeepem Wranglerem.
Po wejściu do środka samochodu, od razu wzrok przyciąga górna część deski rozdzielczej. Wyróżnia ją pojedyncza, pozioma „belka” funkcyjna, obejmująca wszystkie nawiewy, oświetlenie ambientowe oraz centralnie umieszczony wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10,25”. W dolnej części deski rozdzielczej umieszczono szeroko otwartą półkę.
Nowy Avenger wyróżniają unikalne, jak dla tej klasy samochodu, detale. Należą do nich regulowane elektrycznie skórzane fotele z funkcją masażu, wielokolorowe oświetlenie ambientowe, które zmniejsza zmęczenie oczu podczas jazdy w nocy oraz szeroki, otwierany dach (dostępny w późniejszym czasie).
Konsola centralna została również zaprojektowana tak, aby zmaksymalizować dostępną przestrzeń użytkową dla kierowcy i pasażera. Oferuje ona przednie schowki o łącznej pojemności aż 34 litrów, co jest imponującym wynikiem w porównaniu do średnio 15 litrów w tym segmencie.
Zaprojektowany pod kątem elastyczności i modułowości tunel centralny można przesuwać, aby zmieścić w nim różnych rozmiarów przedmioty, a nawet usunąć, aby zrobić miejsce na większe elementy. Kolejna przydatna przestrzeń dostępna jest pod przyciskami automatycznej skrzyni biegów i chroniona jest przez składaną pokrywę magnetyczną. W miejscu tym można ładować telefon komórkowy, a jednocześnie przewozić 1,5-litrową butelkę wody.
Zasadzie: przede wszystkim funkcjonalność, zastosowano również w przypadku bagażnika. Jego pojemność 380 litrów należy do najlepszych w segmencie, a o funkcjonalności świadczy: wysokość progu załadunku bagażnika, który został obniżony do 720 mm oraz szerokość tylnej klapy, którą zwiększono do ponad jednego metra. Zastosowano także, nieczęsto spotykane w tym segmencie, otwieranie pokrywy bagażnika bez użycia rąk.
Wersja Launch Edition
Na polskim rynku, Klienci będą mogli dokonać wstępnej rezerwacji nowego Jeepa Avengera już w listopadzie. Będzie on dostępny w ekskluzywnej, premierowej wersji Launch Edition, atrakcyjnie wyposażonej, w pełni elektrycznej.