Od marca 2018 roku, dokładnie rok po wprowadzeniu usługi Mercedes-Benz Uptime, zostanie ona rozszerzona o wykrywanie problemów z przyczepą oraz naczepą.
Celem Mercedes-Benz Uptime jest trwałe i długoterminowe zwiększenie dyspozycyjności całego zestawu drogowego (np. ciągnika siodłowego z naczepą) poprzez stałe przekazywanie jego stanów. Usługa Uptime pozwala na bieżąco analizować dane z pojazdu i planować przeglądy z odpowiednim wyprzedzeniem. To zintegrowane rozwiązanie wykryje teraz również istotne problemy dla kontynuowania jazdy z przyczepą lub naczepą, wymagające naprawy albo przeglądu. Umożliwi to jeszcze większą dyspozycyjność całego zestawu drogowego.
Informacje dla klienta wyświetlane na portalu dla klientów Mercedes-Benz Uptime po raz pierwszy obejmują problemy dotyczące układu hamulcowego naczepy. W pierwszym etapie kontrola obejmuje następujące główne układy – zasilania powietrzem hamulców i zawieszenia pneumatycznego, sterowanie hamulcami oraz gniazdo przyczepy lub naczepy. Jeżeli w obiegu sprężonego powietrza układu hamulcowego przyczepy i naczepy wystąpi nieszczelność, zostanie to przez system wykryte i zgłoszone.
Od teraz Mercedes-Benz Uptime uzyska również z ciągnika informacje o stanie naczepy poprzez konwencjonalne gniazdo naczepy, złącza pneumatyczne oraz interfejs komunikacyjny (magistralę CAN) i poprzez Truck Data Center oraz serwer serwisu Mercedes-Benz prześle je na portal dla klientów. Ta podstawowa funkcjonalność może być odwzorowana dla bardzo dużej liczby wariantów przyczep oraz naczep. Na podstawie danych wyświetlanych na portalu dla klientów menadżer floty może wówczas zdecydować o prewencyjnych naprawach. Aby skorzystać z tego rozszerzenia, klienci nie muszą inwestować w nowy sprzęt – nowa funkcjonalność aktywowana jest automatycznie i bezpłatnie dla wszystkich klientów Mercedes-Benz Uptime.
Mercedes-Benz Uptime pozwala unikać awarii w drodze
Cyfrowa usługa Mercedes-Benz Uptime bazuje na sprzęcie Truck Data Center. Ten moduł telematyczny przesyła dane z całego zestawu drogowego poprzez pojazd do serwera serwisu Mercedes-Benz. Tam dane te są na bieżąco analizowane i w przeciągu sekund interpretowane, a jeśli to konieczne, klient otrzymuje zalecenia konkretnych działań. Dzięki temu ciężarówka ma zapewnione stałe połączenie z menadżerem floty firmy spedycyjnej, z Mercedes-Benz Customer Assistance Center (CAC) w holenderskim Maastricht oraz z prowadzącym klienta Autoryzowanym Serwisem Mercedes-Benz. Pozwala to na odpowiednio wczesne wykrywanie krytycznych stanów pojazdu i przyczepy lub naczepy oraz wdrażanie prewencyjnych przeglądów lub napraw, co przekłada się na wyraźne ograniczenie awarii unieruchamiających pojazd w drodze.
Wierzymy, że usługa Mercedes-Benz Uptime która lada dzień pojawi się dla przyczepy i naczepy, przyczyni się do jeszcze bezpieczniejszej i bardziej komfortowej jazdy.