Mercedes-Benz Sprinter wyznacza standardy całego segmentu dużych samochodów dostawczych od 1995 roku, kiedy model zadebiutował na rynku. Dziś na drogi wjeżdża trzecia generacja tego bestsellera wśród vanów. W Polsce nowy Sprinter został zaprezentowany na stoisku Mercedes-Benz podczas Poznań Motor Show 2018 w dniach 5-8 kwietnia. Przez cztery dni goście targów, klienci i dziennikarze mogą szczegółowo zapoznać się z innowacjami, jakie oferuje pierwszy pojazd Mercedes-Benz Vans, reprezentujący inicjatywę przyszłości adVANce, dzięki której koncern z producenta samochodów zmienia się w dostawcę kompleksowych rozwiązań mobilnych.
Zarządzanie flotą dzięki usługom sieciowym Mercedes PRO connect
Nowy Sprinter zapewnia znaczny skok efektywności dzięki niższym całkowitym kosztom eksploatacyjnym i możliwości dopasowania pojazdu precyzyjnie do potrzeb klienta. Jedną z najważniejszych innowacji jest kompleksowy system łączności internetowej. Dzięki temu Sprinter trzeciej generacji stał się elementem internetu rzeczy. Nowe, sieciowe usługi Mercedes PRO w połączeniu z zupełnie nowymi systemami multimedialnymi MBUX (Mercedes-Benz User Experience) stanowią doskonałe narzędzie do kompleksowego zarządzania zarówno dużą, jak i niewielką flotą. Mercedes PRO connect ułatwia pracę menedżera floty, zapewniając łączność ze wszystkimi pojazdami i kierowcami. Umożliwia to zarządzanie pojazdami w trybie online, a informacje o pojeździe, takie jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, mogą być pozyskiwane niemal w czasie rzeczywistym. Wraz z wejściem na rynek Mercedes PRO connect wprowadzonych zostanie osiem dostępnych pakietów, obejmujących zagadnienia dotyczące floty, pojazdu, kierowcy oraz usług lokalizacyjnych.
Nowości techniczne: napęd na przednią oś i dwie nowe skrzynie biegów
Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. Niższy o 80 milimetrów dolny próg załadunkowy sprawia, że załadunek / rozładunek komercyjnie używanych Sprinterów i wejście / wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadku zabudowy kempingowej są znacznie wygodniejsze.
Nowy Sprinter jest dostępny z dwiema na nowo opracowanymi przekładniami napędu na przednie koła: dziewięciobiegową automatyczną przekładnią hydrokinetyczną, pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych, oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów. Ważną przewagą konkurencyjną jest pozostawienie w palecie silnika V6.
1700 wariantów, dopasowanych do potrzeb każdej branży
Furgon, Tourer, podwozie, autobus lub pojazd do zabudowy, do tego trzy konfiguracje napędu: na tylne, przednie oraz wszystkie koła, różne rodzaje kabiny, długości nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy wyposażenia – tylko dzięki tym parametrom wzrosła liczba możliwych wariantów Sprintera. Obecnie można skonfigurować ponad 1700 różnych wersji pojazdu. Maksymalna modułowość stanowi rdzeń nowej koncepcji Sprintera, odpowiadając na wymagania właściwe dla każdego sektora i każdego segementu klientów.
Zakres możliwości obejmuje np. rozwiązania dla usług kurierskich, transportu towarów na większe odległości lub dla techników serwisowych używających swojego pojazdu jako mobilnego magazynu części zamiennych, a także dla luksusowych przewozów pasażerskich. Nowy Sprinter może być również wykorzystywany jako kamper, autobus lub ambulans.
Komfortowe i bezpieczne miejsce pracy
Nowy Sprinter oferuje nieznany dotąd w segmencie dużych aut dostawczych poziom komfortu i bezpieczeństwa. Miejsce pracy kierowcy jest uporządkowane, praktyczne i zaprojektowane tak, aby spełniało odpowiednie wymagania transportowe. Udoskonalenia to między innymi ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji. Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, że wszystko ma swoje miejsce. Komora bagażowa również zyskuje dzięki sprytnym detalom. Ergonomiczna zabudowa nadkoli i możliwość wykorzystania w pełni wysokości w części ładunkowej w połączeniu z napędem na przednią oś zwiększa wszechstronność zastosowań. Maksymalna ładowność wynosi 17 m3, przy obciążeniu do 5,5 tony.
W nowym Sprinterze Mercedes-Benz Vans podnosi także standardy segmentu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Systemy wspomagające dostępne dla trzeciej generacji pojazdu obejmują np. samoczyszczącą kamerę cofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, nowoczesny pakiet parkowania z widokiem 360 stopni oraz czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiper dla optymalnej widoczności nawet podczas używania wycieraczek.
Nowy Sprinter dzięki napędowi na przednią oś teraz dostępny w niższej cenie
Ceny podstawowej wersji furgon nowego modelu Sprintera zaczynają się teraz od 84 330 zł netto. To ok. 6,5% taniej niż w przypadku poprzedniego, najtańszego modelu.
Z kolei wersja podwozie kosztuje teraz od 78 230 zł netto. Tym samym najtańszą wersję do zabudowy można kupić o 7% taniej niż to było dotychczas.