UNIMOG to uniwersalne urządzenie motorowe. Kompaktowe gabaryty, osie portalowe, napęd na wszystkie koła, układ regulacji ciśnienia w oponach, blokady mechanizmów różnicowych na dwie osie oraz rama o niesamowitym skręcie sprawiają, że Unimog sprawdza się w wielu branżach.
Unimog - co to jest i jakie ma zastosowanie
Unimog to pojazd i narzędzie w jednym. Posiada fabrycznie przygotowane przestrzenie do montażu różnych zabudów i urządzeń do różnych specjalizacji. Ten Specjalista jest przystosowany pod kątem złączy i napędów do stałych lub wymiennych urządzeń roboczych.
Unimog posiada dwie różne przystawki odbioru mocy: od skrzyni biegów oraz przystawkę odbioru mocy od silnika.
Istnieje możliwość montażu:
- skrzyni ładunkowej i zabudowy kufrowej
- okuć montażowych z przodu np. pod sprężarki lub awaryjne agregaty prądotwórcze
- znormalizowanej płyty czołowej pod osprzęt o masie do 1,5 l (np. pługi śnieżne)
Jak również Unimog umożliwia przygotowanie konstrukcji podłogowej pod zabudowy specjalistyczne m.in.: pożarnictwo, ratownictwo, rolnictwo, zastosowana drogowe, kolejowe, terenowe. Posiada także uchwyt wyciągarki liniowej.
Unimog - charakterystyka
Układ napędowy jest przygotowany do warunków specjalnych takich jak przejazd przez rzekę o głębokości 80 cm (max. do 120 cm.). Silnik umieszczony jest pod kabiną kierowcy. Daje to wyważony nacisk na osie. Wystarczającą siłę napędową generuje czterocylindrowy silnik Euro VI OM 934 LA o pojemności skokowej 5132 cm3, osiągający moc 170 kW (231 KM) i maksymalny moment obrotowy 900 Nm, za sprawą dopuszczalnej masy całkowitej od 7,49 do 14,5 tony. Oferuje także wystarczającą masę użytkową jako pojazd kempingowy i ekspedycyjny. UNIMOG to również kultowy pojazd offroadowy.
Dodatkowo UNIMOG posiada układ regulacji ciśnienia w oponach Trie Control Plus z trybami: „droga”, „piasek”, „teren”. Jak również wydajną skrzynię biegów z rewersyjnym przełączaniem biegów EQR, który redukuje przełożenie terenowe oraz elektryczny, zautomatyzowany system przełączenia biegów EAS.
Wszechstronne zastosowania Unimoga są możliwe między innymi dzięki współpracy z certyfikowanymi producentami zabudów i osprzętu. W najnowszym roczniku modelowym wszystkie wersje Unimoga posiadają szereg technicznych innowacji, służących głównie komfortowi jazdy i bezpieczeństwu. Wykonywanie pracy ciężkim osprzętem montowanym z przodu, znacząco ułatwia elektrohydrauliczny komfortowy układ kierowniczy.
Zapraszamy do naszych wyspecjalizowanych serwisów samochodowych:
Brzoza, tel. 52 582 33 00
Modlniczka, tel. 12 298 42 00
Rzeszów, tel. 17 888 64 00