OG Banner Mobile OG Banner

Mercedes-Benz - Czym jest przedłużona gwarancja na samochód?

Mercedes-Benz - Czym jest przedłużona gwarancja na samochód?

Przedłużona gwarancja to tak naprawdę ubezpieczenie napraw pogwarancyjnych i jest świadczona przez Mercedes-Benz, może uchronić nas przed nieprzewidzianymi kosztami napraw.

Na pytania dotyczące przedłużonej gwarancji odpowiada Robert Banot, Kierownik Biura Obsługi Klienta w Serwisie Mercedes-Benz.

Jak wygląda kwestia opłacalności przedłużonej gwarancji?

Robert Banot: (…) Za każdym razem kiedy kupujemy nowy samochód, możemy wykupić przedłużoną gwarancję. Podczas każdej wizyty w serwisie np. przeglądu, dezynfekcji klimatyzacji, czy po prostu odwiedzin swojego ulubionego Doradcy/Sprzedawcy możemy kupić takie ubezpieczenie napraw. Ważne jest tylko, by nie przeciągać tego w czasie bo ostatnim momentem jest dzień przed zakończeniem podstawowej 2 letniej gwarancji producenta. Jeśli samochód jest w leasingu np. na 4 lata, gwarancji podstawowej mamy na 2 lata, zawsze warto wziąć kolejne dwa lata do końca leasingu, ze względu na to, że nie ponosimy kosztów przedłużonej gwarancji. Co ważne, z definicji przedłużona gwarancja to przedłużenie ubezpieczeń napraw. Nie wszystko wchodzi w jej zakres.

Robert Banot: Tutaj Doradca Serwisowy musi wysłać zapytanie do Mercedes-Benz, czy dany zakres naprawy wchodzi w zakres przedłużonej gwarancji i w tym momencie dostajemy informacje czy klient płaci czy nie płaci za naprawę.

Czy klient podpisując taką gwarancję ma wykaz napraw? Czy to są mechaniczne czy elektryczne naprawy?

Robert Banot: TAK, w podpisywanych dokumentach przez klienta są ogólne warunki ubezpieczenia napraw pojazdu i co wchodzi  w skład takiego ubezpieczenia. Nasi specjaliści posiadaja wiedżę z zakresu, dlatego zawsze moża zapytać , co wchodzi w zakres gwarancji. 

Naprawa w ramach przedłużonej gwarancji, czyli usługa również z częściami, czy bez?

Robert Banot: to wszystko zależy od otrzymanej autoryzacji przez Mercedes-Benz Polska w związku z tym, sytuacje są różne np.:

  • Klient nie płaci za robociznę oraz części
  • Klient nie płaci za części w ramach ubezpieczenia napraw, płaci tylko za robociznę.
  • Klient otrzymuje dofinansowanie do naprawy w postaci 50% na części i 50% na robociznę.

To jest tylko kilka przykładów, jakie mogą się pojawić, tak czy inaczej z doświadczenia mogę powiedzieć, że zakup ubezpieczenia napraw jest naprawdę opłacalny.

Czy przedłużona gwarancja dotyczy napraw blacharskich?

Robert Banot: Nie, naprawy blacharskie nie wchodzą w skład przedłużonej gwarancji. Do wykonania naprawy blacharsko-lakierniczej służą ubezpieczenia OC, które powinno mieć każde auto oraz Ubezpieczenie AC jeśli pojazd uszkodzimy sobie sami. Pamiętajmy, że w tych ubezpieczeniach też są wyłączenia i zawsze warto pytać specjalistów od ubezpieczeń co wchodzi w jego zakres, a co nie.

Czy klient ma dostęp do zakupienia różnych wariantów takiej gwarancji czy jest jeden pakiet?

Robert Banot: Jeśli chodzi o pakiety gwarancyjnej najczęściej są to pakiety na kilka lat do przodu nawet do 6 lat od sprzedaży pojazdu. Warto o to zapytać Doradcy Serwisowego.

Ile musimy zapłacić za spokojne eksploatowanie pojazdu nie obawiając się o nieprzwidziane koszty naprawy?

Robert Banot: Tak naprawdę spokój jest bezcenny, więc nie możemy patrzeć z punktu widzenia portfela. Przechodząc do konkretów, każdy pojazd jest traktowany indywidualnie, tak jak nasi klienci. Nie możemy porównywać Mercedesa Klasy C czy Klasy E do modeli takich jak GLS, czy modelach Mercedes-AMG. W takim wypadku zapraszamy do naszych oddziałów w celu przygotowania  propozycji dla Państwa Mercedesa.

Umów się na serwis online!

Zadzwoń do nas! Skontaktuj się z wybranym oddziałem Sobiesław Zasada Automotive!

Zapytanie techniczne Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie