OG Banner Mobile OG Banner

E-ciężarowe w natarciu.

E-ciężarowe w natarciu.

Elektryfikacja w samochodach wagi ciężkiej postępuje!

Mercedes-Benz Trucks kontynuuje elektryfikację pojazdów ciężarowych, którą rozpoczął od 2018 r. – eCitaro i eActros.
W tym roku rozpocznie się produkcja seryjna eEconica, do zastosowań komunalnych. FUSO eCanter oraz Freightliner eCascadia.

Dodatkowo na drogi wyjedzie prototyp eActros LongHaul samochód ciężarowy przeznaczony do transportu dalekobieżnego

W przygotowaniu są już dodatkowe warianty eActrosa 300 i eActrosa 400.

eActros

eActros wszedł na rynek w już 2021 r. dla ciężkiego transportu dystrybucyjnego, od tej pory Mercedes-Benz Trucks rozpoczął drogę kontynuacji produkcji modeli z akumulatorowym napędem elektrycznym w kolejnych latach. Dla transportu dalekobieżnego w 2024 r. ma być gotowy do produkcji seryjnej model eActros LongHaul, który będzie miał zasięg około 500 km na jednym ładowaniu akumulatora. Testy pierwszych prototypów 40-tonowego pojazdu już trwają. W tym roku konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks chcą przetestować elektryczną ciężarówkę na drogach publicznych. eActros LongHaul umożliwi ładowanie akumulatorów z dużą mocą – tzw. ładowanie megawatowe.

Plan koncernu to zwiększenie o ponad 50 udziału nowych pojazdów neutralnych w Europie pod względem emisji CO2 do roku 2030.

eEconic

30 maja br. Na targach IFAT w Monachium swoją premierę będzie świętować eEconic z akumulatorowym napędem elektrycznym. To targi poświęcone gospodarce wodą, ściekami, odpadami i surowcami.

W eksploatacji eEconica zaletą jest przede wszystkim niższy poziom emisji hałasu, w mieście w nocnych i porannych godzinach podczas pracy służb miejskich.  Układ napędowy eEconic-a ciężarówki bazuje konstrukcyjnie na samochodzie ciężarowym Mercedes-Benz eActros, który jest produkowany seryjnie od października 2021 r. Od maja 2022 r. niemiecka firma FES już wykorzystuje przedseryjnego eEconica do wywozu odpadów komunalnych we Frankfurcie nad Menem.

Infrastruktura ładowania

Kwestie ładowania w tym przypadku są kluczowe.

Mercedes-Benz Trucks współpracuje z firmami Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group. Jeśli chodzi ładowanie na stacjach publicznych, Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group zawarły wiążące porozumienie o utworzeniu spółki joint venture. Przewiduje ono budowę i eksploatację w Europie publicznej sieci punktów ładowania o wysokiej mocy, przeznaczonej dla napędzanych akumulatorowo-elektrycznie ciężkich samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego i autobusów turystycznych. Sieć punktów ładowania tworzona przez strony umowy ma być dostępna dla europejskich operatorów flot w Europie niezależnie od marki.

Ładowanie z wysoką mocą pojazdów w ciężarowym transporcie dalekobieżnym” (HoLa) to cel projektu budowa i eksploatacja wybranej infrastruktury ładowania o wysokiej mocy dla akumulatorowo-elektrycznych pojazdów eksploatowanych w ciężarowym transporcie dalekobieżnym.

Celem nadrzędnym jest osiągnięcie neutralności emisji CO2 w transporcie drogowym do roku 2050. W drugiej połowie tej dekady przedsiębiorstwo zamierza rozszerzyć swą ofertę o seryjne pojazdy z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.

źródło: Mercedes-Benz Trucks Polska Sp. z o.o.

Szukasz samochodu ciężarowego so swojej firmy? Skontaktuj się z nami w oddziałach!

  • Brzoza, tel. 52 582 33 00
  • Modlniczka, tel. 12 298 42 00
  • Nowiny k. Kielc, tel. 41 250 71 30
  • Nowy Sącz, tel. 18 531 01 00
  • Rzeszów, tel. 17 888 64 00

Sprawdź oferty samochodów ciężarowych dostępnych od ręki.

Zapytanie techniczne Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie