Konsorcjum Aura Blockchain otwiera przed marką Mercedes-Benz nowe strategiczne możliwości tworzenia innowacyjnych doświadczeń marki poprzez sztukę cyfrową

Konsorcjum Aura Blockchain otwiera przed marką Mercedes-Benz nowe strategiczne możliwości tworzenia innowacyjnych doświadczeń marki poprzez sztukę cyfrową

Mercedes-Benz przystępuje do Konsorcjum Aura Blockchain, aby przenieść ofertę luksusową na wyższy poziom.
Konsorcjum Aura Blockchain otwiera przed marką Mercedes-Benz nowe strategiczne możliwości tworzenia innowacyjnych doświadczeń marki poprzez sztukę cyfrową z wykorzystaniem tokenów NFT (Non-Fungible Token) – w samochodzie i poza nim

Mercedes-Benz, jako jedyny producent samochodów, staje się członkiem założycieli Konsorcjum Aura Blockchain, skupiającego luksusowe marki. Pozostali członkowie założyciele to LVMH, Prada Group, Cartier (marka firmy Richemont) i OTB Group. Unikalna koncepcja współpracy Konsorcjum Aura Blockchain, oparta na zasadzie „luksusowe marki dla luksusowych marek” zapewnia Mercedes-Benz gotową do użycia, nowoczesną technologię blockchain i NFT, która przeniesie wrażenia klienta w kontakcie z marką na wyższy poziom i wzmocni przemysł cyfrowego luksusu. Dostęp do technologii blockchain konsorcjum Aura umożliwia również Mercedes-Benz wykorzystanie nowych strategicznych wymiarów cyfrowego rozwoju marki – na przykład kreowanie własnych oryginalnych cyfrowych dzieł sztuki w postaci NFT. W przyszłości sztuka cyfrowa odegra ważną rolę, ponieważ wpisuje się w strategię Mercedes-Benz, łączenia produktów fizycznych i cyfrowych.

Tworząc Konsorcjum Aura Blockchain, międzynarodowi aktorzy z branży luksusowej realizują swoje wspólne cele: podniesienia standardów w zakresie innowacyjności, transparentności i technologii blockchain oraz wzmocnienie zaufania klientów do zrównoważonych praktyk i zaopatrzenia w produkty marek.

Przyszłe perspektywy dla sztuki cyfrowej w samochodzie i poza nim

Konsorcjum Block Chain

Konsorcjum Aura Blockchain stwarza nowe możliwości wszystkim partnerom. Platforma NFT oferuje elastyczność w dostosowywaniu się do specyficznych potrzeb poszczególnych marek. Konsorcjum Aura Blockchain realizuje długofalową strategię w kierunku metaverse oraz przyśpieszyło swoje działania w opracowywaniu technicznej mapy drogowej, aby objąć nią różne rozwiązania NFT. Dzięki cyfrowemu certyfikatowi autentyczności dzieła sztuki stają się niepowtarzalne, co nadaje im wartość, jaka w świecie cyfrowym – gdzie często dochodzi do kopiowania treści – bez niego byłaby nieosiągalna. Tworzenie własnych, oryginalnych cyfrowych dzieł sztuki z możliwością wprowadzania ich na rynek w postaci NFT jest niezwykle interesującym obszarem dla designu Mercedes-Benz i otwiera drzwi do całkiem nowej gamy produktów. Doświadczenie cyfrowej sztuki w samochodzie jest kolejnym istotnym krokiem Mercedes-Benz w obszarze UI/UX. Wprowadzenie ekranu MBUX Hyperscreen z jego innowacyjnym bezwarstwowym interfejsem użytkownika (zero layer) stanowiło przełomowy krok pod względem wygody użytkowania – poprzez połączenie użyteczności z najwyższą prostotą obsługi. Grafika oparta na silniku gier komputerowych, zastosowana w jednoczęściowym wyświetlaczu modelu koncepcyjnego VISION EQXX, oferuje wyjątkowe doznania wizualne i dzięki nim przenosi wrażenia użytkownika na nowy poziom. Mercedes-Benz wzbogaca ten aspekt, wprowadzając sztukę cyfrową jako osobisty element zaskoczenia.

W ten sposób Mercedes-Benz kładzie fundamenty pod wejście na szybko rozwijający się rynek NFT. Przystąpienie do Konsorcjum Aura Blockchain przenosi te działania w inny wymiar. W planach są już odpowiednie dropy i aplikacje. Kolejnym strategicznym działaniem firmy będzie wprowadzanie kolekcji NFT do samochodów i przekształcanie ich w spersonalizowaną, immersyjną przestrzeń sztuki, wzbogaconą światłem i dźwiękiem.

„Jako zespół projektantów nieustannie dążymy do łączenia piękna z niezwykłością we wszystkich wymiarach. Dlatego korzystając z Crypto Art, jako nowego wyrazu naszego stylu i naszej kreatywności, rozwijamy swoje ambicje w dziedzinie cyfrowego luksusu”, powiedział Gorden Wagener, główny projektant Mercedes Benz Group AG. „Wykorzystujemy sztukę cyfrową, aby wzbudzać pożądalność w samochodach i poza nimi. Połączenie jej z rozwiązaniami UI/UX będzie okazją do wyróżnienia doświadczenia luksusu marki Mercedes-Benz poprzez radość wynikającą z niespodziewanych elementów. Stwarza to ciekawe możliwości w naszej koncepcji projektowania, pozwalające przewyższać oczekiwania klientów poprzez stosowanie niezwykłych i zaskakujących elementów – nazywamy to czynnikiem X”.

„Rozszerzamy działania naszej marki o zupełnie nowy wymiar cyfrowego luksusu. Korzystając z innowacyjnego rozwiązania blockchain konsorcjum Aura, sprawimy, że Mercedes-Benz po raz kolejny wyznaczy standardy dla przemysłu motoryzacyjnego”, stwierdziła Bettina Fetzer, kierująca działami komunikacji i marketingu Mercedes-Benz AG.

„Cieszymy się, że możemy powitać Mercedes-Benz jako naszego piątego członka założyciela, pochodzącego z całkiem nowego obszaru przemysłu luksusowego. To konkretny krok w kierunku realizacji naszej głównej strategii otwarcia na wszystkie obszary przemysłu luksusowego. Marka Mercedes-Benz w całej swojej wspaniałej historii zawsze była w awangardzie luksusowych innowacji. Jesteśmy przekonani, że zespół Mercedes-Benz wniesie ogromny wkład w nasze stowarzyszenie i w rozwój unikalnej, nowoczesnej technologii, ponieważ nasze rozwiązania oferują znaczące możliwości dla działalności w obszarze rozwiązań upstream i downstream oraz tokenów NFT”, powiedziała Daniela Ott, sekretarz generalna Konsorcjum Aura Blockchain.

Inni założyciele Konsorcjum Aura Blockchain dodają: „Konsorcjum Aura Blockchain z zadowoleniem wita Mercedes-Benz jako piątego członka założyciela. Cieszymy się z możliwości włączenia Mercedes-Benz w tę wyjątkową ponadbranżową współpracę. Jako konsorcjum dążymy do tego, aby rozwiązania blockchain i związane z nimi technologie były łatwo dostępne dla wszystkich marek luksusowych. Mercedes-Benz ze swoją jasną i konkretną wizją jest idealnym piątym założycielem. Wierzymy też, że ze względu na znajomość branży luksusowych samochodów, wkład Mercedes-Benz będzie miał nieocenioną wartość. Jesteśmy zachwyceni dotychczasową wymianą myśli z zespołem Mercedes-Benz i docenimy jego wkład we wszystkich obszarach naszej pracy”.

Informacje na temat Konsorcjum Aura Blockchain

Konsorcjum Aura Blockchain zostało utworzone w kwietniu 2021 r. przez trzy duże marki luksusowe – LVMH, Prada Group i Cartier (markę firmy Richemont). W październiku 2021 r. dołączyła do nich OTB Group, jako jeden z członków założycieli. Te działające na rynku dóbr luksusowych koncerny połączyły siły, aby stawić czoła wspólnym wyzwaniom w komunikowaniu autentyczności, odpowiedzialnym pozyskiwaniu i zrównoważonym rozwoju w bezpiecznym formacie cyfrowym. Konsorcjum Aura Blockchain to organizacja typu non-profit z siedzibą w Szwajcarii. Jej celem jest promowanie społecznie odpowiedzialnych, zrównoważonych i zorientowanych na klienta praktyk biznesowych w całym cyklu życia produktów luksusowych poprzez wykorzystanie technologii blockchain i innych. Oferując jedno globalne rozwiązanie blockchain, dostępne dla luksusowych marek ze wszystkich branż na całym świecie, platforma ta zapewnia konsumentom dodatkowe informacje, usługi oraz przejrzystość, przenosząc wrażenia klienta na nowy poziom.

 

źródło: media.daimler.pl

Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie