Mercedes-Benz Vans w 2021 r.: pełna moc elektrycznego napędu
Minione dwanaście miesięcy przyniosły Mercedes-Benz Vans w Polsce satysfakcjonujące wyniki przede wszystkim w obszarze pojazdów elektrycznych, których konsekwentny rozwój zaowocował drugim największym udziałem w tym rynku.
-
W 2021 roku zostało zarejestrowanych w Polsce ogółem 8467 pojazdów Mercedes-Benz Vans: 297 w segmencie małych vanów, 2228 średniej wielkości i 5942 duże samochody dostawcze
-
Dynamiczny rozwój sprzedaży pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz Vans, przede wszystkim dzięki zakupom flotowym
-
Pod koniec roku do gamy pojazdów dostawczych Mercedes-Benz Vans dołączyła nowa generacja najmniejszego modelu – Nowy Citan
Mercedes-Benz Vans ma duże powody do satysfakcji w najbardziej perspektywicznym obszarze rynku: segmencie samochodów z napędem elektrycznym. Jest to rezultat konsekwentnie realizowanej strategii elektryfikacji pełnej gamy pojazdów dostawczych z gwiazdą, której celem jest pozycja lidera segmentu. Rok 2021 zdecydowanie dowiódł skuteczności dotychczasowych działań w tym zakresie: modele eVito, eVito Tourer, EQV oraz eSprinter zapewniły firmie drugą lokatę na rynku.
– Doświadczenia z 2021 roku pokazują, że zalety elektrycznych pojazdów dostawczych przekonują coraz więcej polskich firm, szczególnie flotowych, np. kurierskich, gdzie ich zastosowanie już teraz jest uzasadnione biznesowo i przynosi wiele zalet zarówno użytkowych, jak i wizerunkowych – mówi Thomas Greipel, dyrektor Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Duże organizacje już inwestują we floty z napędem elektrycznym i liczba takich pojazdów na ulicach sukcesywnie rośnie. Dzięki temu firmy mogą realizować swoje własne cele związane z ograniczaniem emisji CO2, a my wszyscy zyskujemy mniej zanieczyszczone miasta. Nasza sieć dealerska jest w pełni gotowa, by sprostać oczekiwaniom klientów, jeśli chodzi o konfigurację pojazdu elektrycznego dopasowaną do konkretnych potrzeb, co również przyczynia się do atrakcyjności naszej oferty.
Parametry użytkowe i funkcjonalność takich modeli jak eVito oraz eSprinter przełożyły się w 2021 roku na konkretne zamówienia m.in. takich firm jak DPD (50 eVito) oraz InPost (10 eSprinterów). Łącznie zarejestrowanych zostało 84 eVito w różnych konfiguracjach oraz 42 eSprintery.
Jednocześnie wprowadzenie w listopadzie dotacji dla firm w programie „Mój elektryk” i możliwości finansowania zakupu poprzez leasing okazało się dodatkowym impulsem do wzrostu zainteresowania elektrycznymi pojazdami dostawczymi Mercedes-Benz – co stanowi również dobry prognostyk na rozpoczynający się właśnie rok.
Więcej nabywców znalazł też pierwszy i największy na rynku osobowy van elektryczny premium, czyli EQV – w 2021 roku zarejestrowane zostały 53 egzemplarze tego modelu. W efekcie Mercedes-Benz Vans, zamykając rok 2021 z drugim największym udziałem w rynku pojazdów dostawczych i vanów z napędem elektrycznym, dowodzi, że klienci już teraz doceniają walory lokalnie zeroemisyjnych samochodów premium i trend ten będzie się rozwijał.
Ogółem dla Mercedes-Benz Vans rok 2021 zakończył się ogólnym wynikiem 8467 rejestracji pojazdów, w tym 297 małych vanów, 2228 średniej wielkości pojazdów oraz 5942 dużych samochodów dostawczych. Na dynamikę sprzedaży w 2021 roku miały oczywiście wpływ, jak w przypadku wszystkich producentów, globalne niedobory w zakresie półprzewodników i co za tym idzie, ograniczenia w dostawach samochodów. Mimo to pod sam koniec roku Mercedes-Benz wprowadził na polski rynek nową generację najmniejszego w rodzinie pojazdów dostawczych z gwiazdą – Citana. Debiut tego kompaktowego z zewnątrz, ale przestronnego i funkcjonalnego modelu dopełnia portfolio koncernu, zapewniając klientom kompletną ofertę i możliwość wyboru samochodu dopasowanego dokładnie do potrzeb. Kolejnym krokiem, zgodnie ze strategią Mercedes-Benz Vans, będzie zapowiadane na ten rok pojawienie się na rynku eCitana.
Źródło: media.mercedes-benz.pl