Mercedes-Benz w 2018 roku kolejny raz osiągnął na polskim rynku doskonałe wyniki sprzedaży: marka spod znaku trójramiennej gwiazdy dostarczyła klientom ponad 20 tysięcy samochodów osobowychi kolejny raz. Tym samym, uplasowała się ze znaczną przewagą, na czele segmentu aut premium. Mercedes-Benz okazał się liderem w większości klas – w tym, tradycyjnie, w segmencie pojazdów luksusowych oraz SUV-ów.
Rok 2018 jeszcze lepszy od poprzedniego
Od stycznia do grudnia 2018 r. zarejestrowano w Polsce 20 129 nowych aut osobowych Mercedes-Benz (bez osobowych wersji pojazdów użytkowych), czyli o około 22% więcej niż rok wcześniej. Dla porównania, cały polski rynek motoryzacyjny wzrósł w czasie o 9,4%. W efekcie ubiegłoroczny udział marki spod znaku trójramiennej gwiazdy w sprzedaży nowych samochodóww naszym kraju zwiększył się o prawie 0,5 pkt. proc., z 3,53 do 3,97%.
W samym grudniu Mercedes-Benz dostarczył polskim nabywcom prawie 2500 aut osobowych, o 6,5% więcej niż przed rokiem – i osiągnął taki wynik pomimo ogólnych spadków (cały polski rynek wyhamował o 5,5%).
I chociaż dynamika sprzedaży w ostatnich tygodniach była częściowo podyktowana zmianami w zasadach rozliczeń samochodów firmowych, przewaga Mercedesa nad dwiema najbardziej konkurencyjnymi markami aut premium jest bezsprzeczna i w całym 2018 roku wyniosła, odpowiednio, 4,5 oraz blisko 5,5 tys. samochodów.
Znów na podium
Mercedes-Benz nie tylko po raz kolejny zajął miejsce lidera segmentu aut premium w Polsce, ale utrzymał 10. miejsce w rankingu sprzedaży wszystkich marek samochodów osobowych. To m.in. zasługa silnej gamy modelowej oraz całej parady nowości: począwszy od najnowszej Klasy A z inteligentnym asystentem głosowym „Hej Mercedes”, przez odnowioną Klasę C,aż po zupełnie nowe wcielenie kultowej Klasy G oraz czterodrzwiową odmianę rasowego coupe AMG GT.
W 2018 roku osobowe modele Mercedes-Benz zajmowały pozycje lideróww większości segmentów rynku. Prawdziwymi bestsellerami były SUV-yz gwiazdą: modele GLC i GLC Coupe okazały się najchętniej wybieranymi modelami producenta ze Stuttgartu (łącznie 4752 szt., czyli prawie 9% sprzedaży).
Luksus zawsze modny
Co istotne, polski rynek wyróżnia się dużym potencjałem, jeśli chodzio zainteresowanie najbardziej luksusowymi i sportowymi modelami Mercedes-Benz. W 2018 roku był dziesiątym na świecie i drugim w Europie, jeśli chodzi o liczbę dostarczonych egzemplarzy Klasy S sygnowanej przez ekskluzywną markę Mercedes-Maybach. Ponadto Polska zajęła czwarte miejsce w Europie pod względem wolumenu samochodów Mercedes-AMG. Sam polski rynek awansował na 15 lokatę wśród największych rynków zbytu dla marki na świecie.
W 2019 roku Mercedes-Benz będzie kontynuować swoją rynkową ofensywę. Lada chwila do salonów trafią kolejne znaczące nowości: najpierw Klasa B oraz nowa generacja GLE, a później najnowsza odsłona czterodrzwiowego coupe CLA. Równocześnie producent ze Stuttgartu toruje drogęku elektrycznej mobilności – latem na drogi wyjedzie EQC, czyli „Mercedes wśród elektryków”. To pierwszy osobny model nowej marki EQ, pod którąjuż wkrótce oferowana będzie cała rodzina samochodów na prąd. Przypomnijmy także, iż w 2019 spółka Mercedes-Benz Manufacturing Poland rozpocznie w Jaworze produkcję nowoczesnych silkinków wysokoprężnych przeznaczonych do modeli hybrydowych z gamy Mercedes-Benz.