OG Banner Mobile OG Banner

Mercedes-Benz prezentuje nowego eSprintera!

Mercedes-Benz prezentuje nowego eSprintera!

Jeszcze większy zasięg, ładowność i wydajność.

Czym zaskoczy nas nowy eSprinter furgon?

  • dwa rodzaje i długości nadwozia, trzy rozmiary akumulatorów i duża ładowność jako baza do licznych modyfikacji i zabudów sprawiają, że nowy eSprinter jest bardzo atrakcyjny

  • Nowy eSprinter imponuje wydajnością, zasięgiem i ładownością, a do tego jest prawdziwym kosmopolitą: produkowany w Europie i Ameryce Północnej, będzie w przyszłości umacniał pozycję lidera elektromobilności na około 60 rynkach.

  • Zasięg w trybie elektrycznym, oparty na symulacji cyklu WLTP , wyniesie do 400[1][2][3] kilometrów. Symulowany zasięg oparty na cyklu miejskim WLTP wyniesie do 500123 kilometrów. Zasięgi te sprawiają, że pojazd idealnie nadaje się również na dłuższe trasy.

nowy esprinter

Nowy eSprinter w wariancie furgon o największym zasięgu zostanie wprowadzony na rynek europejskim pod koniec 2023 r. oprócz fabryki Mercedes-Benz w Düsseldorfie, nowy Mercedes-Benz eSprinter będzie w przyszłości produkowany także w Ludwigsfelde i Charleston (Karolina Południowa/USA)

Nowy eSprinter jest wyposażony w wiele innowacji technicznych i opiera się na nowej koncepcji trzech modułów.

Moduł przedni, równomiernie zaprojektowany front pojazdu, zawiera wszystkie komponenty wysokonapięciowe i może być łączony bez modyfikacji ze wszystkimi wariantami pojazdu, niezależnie od rozstawu osi i wielkości akumulatora. Zintegrowany moduł środkowy baterii wysokonapięciowej znajduje się w podwoziu, aby zaoszczędzić miejsce. Umiejscowienie akumulatora wraz z solidną obudową między osiami skutkuje nisko położonym środkiem ciężkości, co pozytywnie wpływa na prowadzenie i zwiększa bezpieczeństwo. Trzecim filarem konstrukcji jest tylny moduł z elektrycznie napędzaną tylną osią. Zgodnie ze strategią wykorzystywania części wspólnych jest on stosowany we wszystkich wariantach nowego eSprintera. Kompaktowy i mocny silnik elektryczny jest również zintegrowany z tylnym modułem.

Moduły te umożliwiają swobodę w tworzeniu i projektowaniu różnych modyfikacji i zabudów, znanych wcześniej tylko dla Sprintera z napędem konwencjonalnym.

nowy esprinter

Nowy Mercedes-Benz eSprinter konsekwentnie realizuje naszą strategię bycia liderem mobilności elektrycznej dzięki najbardziej pożądanym samochodom dostawczym przy jednoczesnym osiąganiu wzrostu rentowności na całym świecie – przekonuje Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans.

Wprowadzenie na rynek nowego eSprintera rozpocznie się w USA i Kanadzie w drugiej połowie 2023 roku. Będzie to długi furgon z wysokim dachem, wyposażony w największą dostępną baterię o pojemności użytkowej 113 kWh. Ładowność wynosi 14 metrów sześciennych, a dopuszczalna masa całkowita pojazdu to aż 4,25 tony.

W Europie ten pierwszy wariant furgonu zostanie wprowadzony na rynek pod koniec 2023 r., a następnie sukcesywnie pojawi się podwozie z kabiną i pozostałe wersje akumulatorów. To sprawia, że ​​eSprinter będzie atrakcyjnym pojazdem bazowym dla wielu nowych sektorów, a także dla firm dokonujących modyfikacji pojazdu i producentów zabudów.

nowy esprinter

Głównymi komponentami eATS w nowym eSprinterze są dwa nowe rozwiązania: wydajny silnik i innowacyjna elektryczna oś tylna, które po raz pierwszy zastosowano w furgonetce Mercedes-Benz z napędem akumulatorowym.

Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM), który waży tylko około 130 kilogramów, charakteryzuje się szczególnie wysoką sprawnością i zoptymalizowanym zarządzaniem temperaturą. Silnik jest dostępny w dwóch poziomach mocy, z mocą szczytową 100 lub 150 kW i zapewnia moment obrotowy do 400 Nm.

Elektrycznie napędzana tylna oś obsługuje oprócz klasycznego furgonu także wariant podwozia z kabiną. Dla klienta oznacza to dużą elastyczność w zakresie modyfikacji i zabudów, długości pojazdu (A2 i A3), maksymalnej masy całkowitej pojazdu (do 4,25 tony) i obciążenia przyczepy (do 2 ton).

Klienci mogą wybierać spośród trzech różnych akumulatorów do nowego eSprintera, w zależności od zapotrzebowania na zasięg i ładowność: są to baterie o pojemności użytkowej 56, 81 lub 113 kWh. Skład chemiczny ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) sprawia, że ​​ akumulatory są wolne od kobaltu i niklu, a aktywne zarządzanie temperaturą zapewnia maksymalną wydajność.

nowy esprinter furgon

Nowy eSprinter może być ładowany zarówno prądem przemiennym (AC), jak i prądem stałym (DC). Ładowarka pokładowa, która przetwarza prąd w pojeździe podczas ładowania prądem przemiennym, na przykład z Wallbox, ma maksymalną moc wyjściową 11 kW. Na stacjach szybkiego ładowania nowego eSprintera można ładować z mocą do 115 kW. Dla klientów szybkie ładowanie oznacza osiągnięcie od 10 do 80 procent pełnej pojemności[5][6] w czasie około 28 minut dla akumulatora 56 kWh i około 42 minut dla akumulatora 113 kWh.

Nowy eSprinter imponuje również pod względem cyfryzacji i multimediów: jest wyposażony w innowacyjny system MBUX najnpwszej generacji, znany wcześniej tylko klientom z samochodów osobowych Mercedes-Benz.

Przeczytaj więcej na: https://media.mercedes-benz.pl/

-> Umów się na jazdę testową elektrycznym sprinterem.

-> Sprawdź egzemplarze eSprintera dostępne od ręki.

Zapytanie techniczne Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie