Jeszcze większy zasięg, ładowność i wydajność.
Czym zaskoczy nas nowy eSprinter furgon?
-
dwa rodzaje i długości nadwozia, trzy rozmiary akumulatorów i duża ładowność jako baza do licznych modyfikacji i zabudów sprawiają, że nowy eSprinter jest bardzo atrakcyjny
-
Nowy eSprinter imponuje wydajnością, zasięgiem i ładownością, a do tego jest prawdziwym kosmopolitą: produkowany w Europie i Ameryce Północnej, będzie w przyszłości umacniał pozycję lidera elektromobilności na około 60 rynkach.
-
Zasięg w trybie elektrycznym, oparty na symulacji cyklu WLTP , wyniesie do 400[1][2][3] kilometrów. Symulowany zasięg oparty na cyklu miejskim WLTP wyniesie do 500123 kilometrów. Zasięgi te sprawiają, że pojazd idealnie nadaje się również na dłuższe trasy.
Nowy eSprinter w wariancie furgon o największym zasięgu zostanie wprowadzony na rynek europejskim pod koniec 2023 r. oprócz fabryki Mercedes-Benz w Düsseldorfie, nowy Mercedes-Benz eSprinter będzie w przyszłości produkowany także w Ludwigsfelde i Charleston (Karolina Południowa/USA)
Nowy eSprinter jest wyposażony w wiele innowacji technicznych i opiera się na nowej koncepcji trzech modułów.
Moduł przedni, równomiernie zaprojektowany front pojazdu, zawiera wszystkie komponenty wysokonapięciowe i może być łączony bez modyfikacji ze wszystkimi wariantami pojazdu, niezależnie od rozstawu osi i wielkości akumulatora. Zintegrowany moduł środkowy baterii wysokonapięciowej znajduje się w podwoziu, aby zaoszczędzić miejsce. Umiejscowienie akumulatora wraz z solidną obudową między osiami skutkuje nisko położonym środkiem ciężkości, co pozytywnie wpływa na prowadzenie i zwiększa bezpieczeństwo. Trzecim filarem konstrukcji jest tylny moduł z elektrycznie napędzaną tylną osią. Zgodnie ze strategią wykorzystywania części wspólnych jest on stosowany we wszystkich wariantach nowego eSprintera. Kompaktowy i mocny silnik elektryczny jest również zintegrowany z tylnym modułem.
Moduły te umożliwiają swobodę w tworzeniu i projektowaniu różnych modyfikacji i zabudów, znanych wcześniej tylko dla Sprintera z napędem konwencjonalnym.
Nowy Mercedes-Benz eSprinter konsekwentnie realizuje naszą strategię bycia liderem mobilności elektrycznej dzięki najbardziej pożądanym samochodom dostawczym przy jednoczesnym osiąganiu wzrostu rentowności na całym świecie – przekonuje Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans.
Wprowadzenie na rynek nowego eSprintera rozpocznie się w USA i Kanadzie w drugiej połowie 2023 roku. Będzie to długi furgon z wysokim dachem, wyposażony w największą dostępną baterię o pojemności użytkowej 113 kWh. Ładowność wynosi 14 metrów sześciennych, a dopuszczalna masa całkowita pojazdu to aż 4,25 tony.
W Europie ten pierwszy wariant furgonu zostanie wprowadzony na rynek pod koniec 2023 r., a następnie sukcesywnie pojawi się podwozie z kabiną i pozostałe wersje akumulatorów. To sprawia, że eSprinter będzie atrakcyjnym pojazdem bazowym dla wielu nowych sektorów, a także dla firm dokonujących modyfikacji pojazdu i producentów zabudów.
Głównymi komponentami eATS w nowym eSprinterze są dwa nowe rozwiązania: wydajny silnik i innowacyjna elektryczna oś tylna, które po raz pierwszy zastosowano w furgonetce Mercedes-Benz z napędem akumulatorowym.
Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM), który waży tylko około 130 kilogramów, charakteryzuje się szczególnie wysoką sprawnością i zoptymalizowanym zarządzaniem temperaturą. Silnik jest dostępny w dwóch poziomach mocy, z mocą szczytową 100 lub 150 kW i zapewnia moment obrotowy do 400 Nm.
Elektrycznie napędzana tylna oś obsługuje oprócz klasycznego furgonu także wariant podwozia z kabiną. Dla klienta oznacza to dużą elastyczność w zakresie modyfikacji i zabudów, długości pojazdu (A2 i A3), maksymalnej masy całkowitej pojazdu (do 4,25 tony) i obciążenia przyczepy (do 2 ton).
Klienci mogą wybierać spośród trzech różnych akumulatorów do nowego eSprintera, w zależności od zapotrzebowania na zasięg i ładowność: są to baterie o pojemności użytkowej 56, 81 lub 113 kWh. Skład chemiczny ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) sprawia, że akumulatory są wolne od kobaltu i niklu, a aktywne zarządzanie temperaturą zapewnia maksymalną wydajność.
Nowy eSprinter może być ładowany zarówno prądem przemiennym (AC), jak i prądem stałym (DC). Ładowarka pokładowa, która przetwarza prąd w pojeździe podczas ładowania prądem przemiennym, na przykład z Wallbox, ma maksymalną moc wyjściową 11 kW. Na stacjach szybkiego ładowania nowego eSprintera można ładować z mocą do 115 kW. Dla klientów szybkie ładowanie oznacza osiągnięcie od 10 do 80 procent pełnej pojemności[5][6] w czasie około 28 minut dla akumulatora 56 kWh i około 42 minut dla akumulatora 113 kWh.
Nowy eSprinter imponuje również pod względem cyfryzacji i multimediów: jest wyposażony w innowacyjny system MBUX najnpwszej generacji, znany wcześniej tylko klientom z samochodów osobowych Mercedes-Benz.
Przeczytaj więcej na: https://media.mercedes-benz.pl/