OG Banner Mobile OG Banner

Mitsubishi Fuso świętuje 90-lecie marki FUSO

Mitsubishi Fuso świętuje 90-lecie marki FUSO

Od czasu wprowadzenia pierwszego autobusu w 1932 roku, FUSO zaspokaja potrzeby transportowe w Japonii i na całym świecie.

Pochodzenie nazwy marki FUSO sięga roku 1932, kiedy to pierwszy autobus benzynowy Mitsubishi-„współdzielony pojazd typu B46”, wyprodukowany w stoczni Kobe w dawnym Mitsubishi Shipbuilding, został oznaczony jako FUSO. Nazwę tego pojazdu, wybraną spośród sugestii pracowników firmy, zaproponował inżynier stoczni. Autor przekonywał, że nazwa FUSO jest odpowiednia, aby reprezentować Japonię, a dodatkowo ma bardzo obrazowe brzmienie i na długo pozostaje w pamięci.

Historia marki FUSO

Nazwa FUSO przyjęła się i była używana dla kolejnych ważnych produktów, takich jak 4-tonowa ciężarówka z silnikiem benzynowym KT1 (1946), pierwszy duży japoński samochód ciężarowy z kabiną nad silnikiem T380 oraz pierwszy japoński minibus – Rosa (1960). Podążając za wysokim wzrostem gospodarczym Japonii w latach 1950-70, linia produktów obejmowała pełną gamę pojazdów, od małych po duże ciężarówki i autobusy, odgrywając ważną rolę w rozwoju gospodarczym.

FUSO obecnie i w przyszłości

MFTBC-producent pojazdów marki FUSO, narodził się, gdy Mitsubishi Motors Corporation oddzieliła swój dział pojazdów użytkowych od segmentu samochodów osobowych w 2003 roku, stając się częścią byłego koncernu Daimler Chrysler. Wiosną 2006 roku MFTBC dołączyła do działu samochodów ciężarowych, zorganizowanego w ramach Daimler Chrysler. Obecnie jest integralną częścią Daimler Truck AG.

FUSO dostarcza ciężarówki i autobusy do ponad 170 krajów, wspierając transport i firmy nie tylko w Japonii, ale na całym świecie. Jest szczególnie znana ze swojej oferty w segmencie lekkich pojazdów użytkowych- samochód ciężarowy Canter ma wiodący udział w różnych rynkach całego świata. Znany jest z wszechstronnych możliwości zabudowy, ma wysoką ładowność i wytrzymałe drabinowe ramię.

Od 2017 roku marka zaczeła produkować e-Cantera- pierwszą w Japonii seryjną, lekką ciężarówką z napędem elektrycznym, czyniąc FUSO pionierem w dziedzinie elektromobilności. FUSO dąży do utrzymania swej pozycji popularnej i zaufanej marki – zamierza tworzyć produkty, w przypadku których najwyższym priorytetem są jakość, ochrona środowiska i bezpieczeństwo.

Nowy slogan marki z 2021 roku to hasło „Future Together”. Pod tym hasłem marka FUSO zamierza stać się liderem transformacji pojazdów użytkowych we współpracy ze swymi klientami z branży motoryzacyjnej. „Future Together” komunikuje również ambicje związane z przyszłością opartą na bezpieczniejszych i bardziej zrównoważonych rozwiązaniach transportowych.

 

Zapytanie techniczne Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie