Zobacz Mercedes GLB i GLA po liftingu!
Mercedes-Benz zaprezentował odmienione oblicze dwóch najmniejszych, kompaktowych modeli w swojej rodziny SUVów.
Kompaktowe SUVy Mercedes-Benz w odmienionym wydaniu!
Zarówno GLA jak i GLB zyskały odświeżony design zarówno w przedniej jak i tylnej części. W Mercedes GLA jest to m.in. nowa osłona chłodnicy, pokrywa silnika z dyskretnymi przetłoczeniami, przeprojektowany przedni zderzak. W Mercedes GLB natomiast przeprojektowano przedni zderzak, który dodatkowo podkreśla terenowe geny tego modelu. Atletycznie wyprofilowane boczne powierzchnie GLB tworzą interesującą grę świateł i cienia, a design tylnego pasa podkreśla szerokość nadwozia.
GLA i GLB od teraz w bogatszym wyposażeniu standardowym
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Mercedes-Benz wzbogacił standardowe wyposażenie zarówno Mercedesa GLA jak i GLB.
Obydwa modele standardowo otrzymuje teraz komfortowe fotele pokryte tapicerką ze skóry syntetycznej ARTICO oraz tkaniną z trójwymiarowym tłoczeniem – w kolorze czarnym lub, opcjonalnie, w modnym odcieniu szarości. Wariant Progressive oferuje trzy kolory wnętrza do wyboru: czarny, beż macchiato i szarość szałwii. W linii AMG seryjna tapicerka ze skóry syntetycznej ARTICO oraz mikrofibry MICROCUT jest teraz oferowana również w brązowym kolorze bahia, a nabywcy mogą wybrać też m.in. tapicerkę łączącą odcienie czerwieni i czerni.
Mercedes-Benz znacznie wzbogacił standardowe wyposażenie GLA i jeszcze precyzyjniej dostosował logikę oferty do oczekiwań klientów.
Najnowsza generacja systemu MBUX: intuicyjna obsługa i adaptacyjne oprogramowanie
Nowości w odmienionych GLA i GLB to również najnowszej generacji system multimedialny MBUX z nowo zaprojektowanymi grafikami. Aktualizacja systemu telematycznego skupiła się zarówno na nowym wzornictwie, jak i na poprawie wydajności. Nowością jest możliwość bezprzewodowego łączenia się ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Aby usprawnić łączność, GLA ma teraz dodatkowy port USB-C i oferuje większą moc ładowania przez USB, a wszystkie gniazda USB są podświetlone.
Poszerzona gama zelektryfikowanych napędów
Aby jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa i emisję spalin, wszystkie silniki benzynowe są zelektryfikowane. To tak zwane łagodne (miękkie) hybrydy, wyposażone w 48-woltową instalację elektryczną z rozrusznikoalternatorem z napędem pasowym, który na krótko zapewnia dodatkową moc 10 kW (14 KM), wspomagając ruszanie lub przyspieszanie. Rozrusznikoalternator zwiększa też komfort: umożliwia rekuperację energii oraz żeglowanie przy wyłączonym silniku spalinowym, a także ogranicza jego wibracje i pozwala na cichy rozruch.
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l łączy płynną pracę z doskonałym dostarczaniem siły napędowej oraz wysoką efektywnością. Do jego cech należą: jednostopniowe turbodoładowanie (turbina o zmiennej geometrii), głowica i skrzynia korbowa wykonane z lekkiego aluminium oraz opracowana przez Mercedes-Benz powłoka NANOSLIDE®, która zmniejsza tarcie pomiędzy ścianą cylindra a stalowym tłokiem, zmniejszając zużycie paliwa oraz emisje CO2.
Dostępne silniki:
GLA - silniki benzynowe | GLA - silniki wysokoprężne (diesel) | GLB - silniki benzynowe | GLB - silniki wysokoprężne (diesel) |
GLA180 | GLA180d | GLB180 | GLB180d |
GLA200 | GLA200d | GLB200 | GLB200d |
GLA220 4MATIC | GLA200d 4MATIC | GLB220 4MATIC | GLB200d 4MATIC |
GLA250 4MATIC | GLA220d 4MATIC | GLB250 4MATIC | GLB220d 4MATIC |
GLA250e (hybryda plug-in) | GLB35 AMG | ||
GLA35 AMG |
Nowe GLA i GLB również w usportowionej odmianie Mercedes-AMG
Kompaktowe SUV-y wkraczają w kolejny cykl modelowy również w usportowionej odmianie Mercedes-AMG. Mocny akcent wizualny stanowią nowo stylizowany przedni pas z logo AMG oraz odświeżone sygnatury świateł z przodu i z tyłu. Już seryjna specyfikacja obejmuje reflektory LED, a opcjonalnie dostępne są lampy MULTIBEAM LED. Po aktualizacji GLA dodatkowo wyróżnia się nadkolami w kolorze nadwozia.
We wnętrzu, standardem staje się najnowsza generacja kierownicy AMG Performance, na której przyciski zachwycają przejrzystymi wyświetlaczami oraz intuicyjną logiką obsługi.
Jednostka napędowa GLA 35 4MATIC oraz GLB 35 4MATIC korzysta teraz z rozrusznika zespolonego z alternatorem z napędem pasowym (RSG) i dodatkowej 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. Zastosowana miękka hybryda oprócz tymczasowego zwiększenia mocy o 10 kW (14 KM) umożliwia realizację funkcji zwiększających efektywność, takich jak żeglowanie i rekuperacja. Technika 48 V poprawia również komfort – działanie systemu Start/Stop oraz funkcji jazdy wybiegiem są ledwo zauważalne. Żywiołowy 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2,0 litrów, mocy 225 kW (306 KM) i wysokim momencie obrotowym napędza wszystkie cztery koła za pośrednictwem przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 8G oraz napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC. Sportowe osiągi i właściwości jezdne łączą się tu z rozbudowaną gamą trybów jazdy, które zapewniają szerokie spektrum wrażeń, od wysokiej dynamiki po harmonijne turystyczne podróżowanie.