Z 159 km do 440 km zasięgu, co sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem dla różnych potrzeb biznesowych. Mercedes-Benz Vans wprowadza na rynek tę elektryczną wersję swojego pionierskiego dużego vanu dostawczego, oferując klientom możliwość ekologicznego przemieszczania się i redukcji emisji CO2. Dzięki szerokiej gamie wariantów dostępnych na większości rynków, eSprinter może być dostosowany do różnorodnych potrzeb, zapewniając wszechstronną wydajność i elastyczność. „Nowy Mercedes-Benz eSprinter podkreśla nasze zobowiązanie do liderowania w dziedzinie elektromobilności” - mówi Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans.
Jaki zasięg ma nowy eSprinter?
Nowy eSprinter zadebiutował jako furgon długodystansowy z wysokim dachem w USA i Kanadzie, wyposażony w akumulator o pojemności 113 kWh. W Europie dostępne będą także wersje z akumulatorami o pojemności 56 kWh i 81 kWh, a model będzie także dostępny jako podwozie. Dzięki największemu dostępnemu akumulatorowi, eSprinter oferuje zasięg do 440 km w cyklu mieszanym WLTP i do 530 km w cyklu miejskim WLTP. Bateria oparta na technologii fosforanu litowo-żelazowego, bez kobaltu ani niklu, jest trwała. Przestrzeń ładunkowa do 14 m3 i dopuszczalna masa całkowita pojazdu do 4,25 t sprawiają, że eSprinter z napędem na tylne koła jest równie praktyczny co jego spalinowy odpowiednik.
Elastyczność i adaptacyjność nowego eSprintera: Innowacyjny układ modułowy
Nowy eSprinter opiera się na trójmodułowej koncepcji, zapewniającej łatwe dostosowanie do różnych wariantów pojazdu. Moduł przedni zawiera komponenty wysokiego napięcia, pasujące do wszystkich wersji nadwozia. Akumulator wysokonapięciowy jest zintegrowany w module środkowym, zapewniając niski środek ciężkości. Tylny moduł zawiera silnik elektryczny napędzający tylną oś.
Nowa technologia napędu w eSprinterze
eSprinter wprowadza nowatorski układ napędowy, składający się z wydajnego silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (PSM) oraz zaawansowanej elektrycznej osi tylniej. Silnik PSM, ważący około 130 kg, oferuje moc od 100 do 150 kW i moment obrotowy do 400 Nm, zapewniając zoptymalizowane zarządzanie temperaturą. Połączenie tego silnika z elektryczną osią tylną umożliwia różnorodne konwersje i zabudowy, przy dwóch długościach pojazdu (A2 i A3) oraz dopuszczalnej masie całkowitej do 4,25 t. Opcjonalnie można również zamontować hak holowniczy do przyczepy o masie do 2 tony.
Wsparcie kierowcy w nowym eSprinterze
Nowy eSprinter oferuje zaawansowane wsparcie dla kierowcy dzięki systemowi multimedialnemu MBUX z asystentem głosowym „Hej Mercedes” oraz rozbudowanym opcjom personalizacji. To wszystko integruje się z usługami cyfrowymi w ramach ekosystemu Mercedes me.
Inteligentne systemy bezpieczeństwa
eSprinter wyposażony jest w szereg zaawansowanych systemów wspomagających, takich jak aktywny asystent hamowania, asystent martwego pola oraz ATTENTION ASSIST. Dodatkową opcją jest cyfrowe lusterko wsteczne, które zapewnia kierowcy niezakłócony widok do tyłu i ułatwia manewrowanie. Lusterko to korzysta z kamery High Dynamic Range, automatycznie dostosowując jasność wyświetlacza do warunków otoczenia.
Nowy Mercedes-Benz eSprinter - najważniejsze informacje
- Akumulator o pojemności 56 kWh lub 81 kWh
- Zasięg do 440 km w cyklu mieszanym WLTP i do 530 km w cyklu miejskim WLTP
- Przestrzeń ładunkowa do 14 m3
- Dopuszczalna masa całkowita pojazdu do 4,25 t
- Zintegrowany pakiet serwisowy (ISP) obejmuje pierwsze cztery przeglądy lub do 160 000 km
- Gwarancja akumulatora Mercedes-Benz AG zapewnia, że przez osiem lat lub do 160 000 km pojemność akumulatora nie spadnie poniżej 70% pojemności początkowej
Funkcje zwiększające wydajność
Nowy eSprinter oferuje trzy tryby jazdy: Comfort dla pełnych osiągów, Economic dla większej wydajności oraz Maximum Range, który minimalizuje zużycie energii. System rekuperacji przekształca energię kinetyczną w elektryczną podczas hamowania. Inteligentna nawigacja dla pojazdów elektrycznych oblicza zoptymalizowaną trasę uwzględniającą przystanki na ładowanie w czasie rzeczywistym, a także sugeruje optymalną strategię ładowania.
Optymalne ładowanie eSprintera
Nowy eSprinter obsługuje ładowanie zarówno prądem przemiennym (AC), jak i prądem stałym (DC). Szybkie ładowanie od 10 do 80% zajmuje około 42 minut dla akumulatora o pojemności 113 kWh. Usługa Mercedes me Charge umożliwia ładowanie na ponad 1,5 mln punktów na całym świecie. Rozwiązanie B2B będzie dostępne dla klientów korporacyjnych, ułatwiając zarządzanie pojazdami i fakturowanie.
Usługi serwisowe w cenie
Zintegrowany pakiet serwisowy (ISP) obejmuje pierwsze cztery przeglądy lub do 160 000 km. Gwarancja akumulatora Mercedes-Benz AG zapewnia, że przez osiem lat lub do 160 000 km pojemność akumulatora nie spadnie poniżej 70% pojemności początkowej. Dostępne jest także przedłużenie certyfikatu akumulatora w ramach pakietów eComplete.
Zrównoważona produkcja na skalę globalną
Dzięki modułowej koncepcji, produkcja nowego eSprintera osiąga maksymalną synergę i korzyści skali. Pojazd jest produkowany w zakładach Mercedes-Benz Vans w North Charleston (Karolina Południowa, USA), Düsseldorfie i Ludwigsfelde (Niemcy). W latach 2021–2024 Mercedes-Benz Vans inwestuje około 350 milionów euro w nowego eSprintera, w tym około 150 milionów euro w dostosowanie produkcji w wspomnianych fabrykach. Produkcja pojazdu jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju Mercedes-Benz.