Potrafi zjechać na nartach (chyba) z każdego szczytu na świecie. Ostatnio tym sposobem zdobył Broad Peak w Himalajach. Poza pasją do nart i gór, Andrzej Bargiel to również zapalony miłośnik motoryzacji. Jako ambasador marki Mercedes-Benz w Sobiesław Zasada Automotive, nasz najlepszy skialpinista testował do tej pory model GLK 220 CDI 4MATIC. Teraz nadszedł czas na zmianę auta. W ramach imieninowego prezentu, Andrzej Bargiel tym razem przesiada się do najnowszego SUV’a Mercedesa, czyli GLC.
Marzenia i wyzwania
Broad Peak ma wysokość 8051 m n.p.m.. To jedna z najniebezpieczniejszych gór świata, o czym niestety przekonało się wielu doświadczonych himalaistów. Samo wejście na jej szczyt jest niezwykle trudne. Wejście na wierzchołek Broad Peak i zjazd stamtąd na nartach to nadludzkie wręcz wyzwanie. Nie dla Andrzeja Bargiela. 25 lipca nasz najlepszy skialpinista właśnie tego dokonał. Przecieraliśmy wtedy oczy ze zdziwienia, choć żadnego zdziwienia nie powinno tutaj być. Andrzej Bargiel wie doskonale jak połączyć w jedno odwagę, odpowiednie przygotowanie i absolutny pod każdym względem profesjonalizm.
The best or nothing
Kilka miesięcy temu nawiązaliśmy współpracę z Andrzejem Bargielem, który zgodził się przetestować dla nas GLK 220 CDI. GLK dzielnie radził sobie podczas treningów w polskich górach i Alpach. Nie interesował się przy tym zbytnio warunkami atmosferycznymi oraz zimą, która przecież lubi zaskoczyć drogowców. Po GLK nadszedł jednak czas na zmianę. Postanowiliśmy udostępnić naszemu ambasadorowi Mercedes-Benz jeden z najnowszych SUV-ów z trójramienną gwiazdą: GLC 250 4MATIC.
Pora na GLC
Mercedes-Benz GLC to jeden z najbardziej udanych modeli w nowej gamie Mercedes-Benz SUV. GLC 250 4MATIC ma silnik o pojemności 1991 cm3 (biturbo), 211 KM mocy oraz 350 Nm momentu obrotowego. Sprint do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 7,3 sekundy. SUV pomimo całkiem sporych rozmiarów średnio zadowala się około 7 litrami benzyny na 100 km w cyklu mieszanym. Odpowiedni komfort i dynamikę jazdy gwarantuje kierowcy aż 9-stopniowa, automatyczna skrzynia zmiany biegów 9G-TRONIC. Mamy nadzieję, że taka konfiguracja pozwoli Andrzejowi Bargielowi czerpać nieocenioną przyjemność z codziennego użytkowania GLC. Więcej na ten temat powiemy zaś Państwu niebawem.