Klasa S Coupe oraz Klasa S Cabriolet to kwintesencja marki Mercedes-Benz. Oba modele zmodernizowano, nadając im jeszcze bardziej luksusowy, innowacyjny charakter. Na jakie zmiany warto szczególnie zwrócić uwagę?
Innowacyjne tylne lampy OLED w standardzie
Jedną z nowości w Klasach S Coupe oraz Cabriolet są innowacyjne tylne lampy wykorzystujące diody organiczne – OLED. Ich cienka, zbudowana ze związków organicznych struktura jest drukowana na szklanej płytce. Łącznie, w tylnych lampach dwudrzwiowych Klas S zastosowano 66 ultracienkich diod OLED. Zachowują się one, jakby „pływały” we wnętrzu klosza. Co więcej, emitują bardzo jednorodne światło we wszystkich kierunkach, tworząc unikalny design – zarówno w dzień, jak i w nocy. Przy blokowaniu lub odblokowaniu pojazdu lampy dają charakterystyczny, świetlny pokaz z sekwencyjnym rozbłyskiem i przyciemnieniem. Naturalnie, OLED-y korzystają z tradycyjnej technologii wielostopniowego oświetlenia Mercedes-Benz ze zróżnicowanym poziomem intensywności świateł hamowania i kierunkowskazów, zależnie od warunków jazdy oraz jasności otoczenia (dzień/noc).
Panoramiczny kokpit i nowe kierownice
Nabywcy zmodernizowanych Klas S Coupe oraz Cabriolet mają do wyboru 3 nowe linie wykończenia:
1) lśniące drewno orzechowe,
2) satynowe drewno jesionowe w kolorze szarym
3) zakrzywione linie designo na drewnie magnolii),
a także 3 nowe linie tapicerki: skóra nappa designo Exclusive AMG Line Plus w tonacji porcelana/czerwony tycjan oraz skóra nappa designo Exclusive AMG Line Plus w tonacji czerwień bengalska/czerń). Na dalszą indywidualizację pojazdu w połączeniu z Linią AMG pozwalają dwa nowe wzory kół: 10-ramienne obręcze AMG o średnicy 20 cali, lakierowane na kolor tytanowej szarości (wysoki połysk; opcja dla Linii AMG, zawiera poszerzone nadkola AMG) albo czarny (wysoki połysk; opcja dla Linii AMG Plus).
Na tablicy przyrządów Klasy S dominują dwa 12,3-calowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Umieszczone pod jedną wspólną taflą, tworzą panoramiczny kokpit, podkreślając poziomą orientację designu wnętrza. Podobnie jak panel wskaźników, panoramiczny kokpit składa się z dużego ekranu z cyfrowymi zegarami zlokalizowanymi bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, a także z centralnego wyświetlacza ponad konsolą centralną. Kierowca ma do wyboru trzy różne stylizacje cyfrowych wskazań: klasyczną, sportową lub progresywną. Poza tradycyjnymi elementami komputera pokładowego kierowca może ustawić podgląd nawigacji lub tzw. ekranu ECO, który pomaga w osiągnięciu bardziej zrównoważonego stylu jazdy.
Oba modele otrzymały nową kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy opuszek palców, zupełnie jak ekran smartfona, i umożliwiają kierowcy obsługę całego systemu informacyjno-rozrywkowego bez potrzeby odrywania rąk od wieńca. Kolejną nowością jest sterowanie układem DISTRONIC oraz tempomatem instrumentami umieszczonymi bezpośrednio na kierownicy. Systemem multimedialnym można zawiadywać również za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej.
Sterowanie głosowe LINGUATRONIC zostało po raz pierwszy wzbogacone o obsługę funkcji pojazdu. Za pośrednictwem komend głosowych można teraz obsługiwać klimatyzację i funkcje wentylacji/podgrzewania foteli, oświetlenie kabiny (oświetlenie nastrojowe, lampki do czytania, oświetlenie z tyłu), funkcje zapachowe/jonizacji powietrza, masaż oraz sterować ekranem head-up. Zależnie od wersji językowej i wyposażenia, układ rozpoznaje nawet do 450 indywidualnych komend głosowych.
Kontrola komfortu ENERGIZING
Kontrola komfortu ENERGIZING (opcja) łączy działanie poszczególnych układów z zakresu komfortu. Wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli (podgrzewanie, masaż, wentylację), podgrzewanie podłokietników oraz oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie specyficzną atmosferę, dopasowaną do nastroju lub potrzeb podróżujących. W ten sposób poprawia ich samopoczucie oraz wydajność.
Do wyboru jest sześć programów: odświeżenie, rozgrzewanie, witalność, radość, komfort, trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń).
Każdy z programów trwa 10 min i jest wizualizowany na centralnym ekranie za pomocą kolorowych grafik. Towarzyszy mu odpowiedni podkład muzyczny, wstępnie zawierający pięć utworów dla każdego ustawienia. Przykładowo, program Witalność wykorzystuje dynamiczną ścieżkę dźwiękową z dużą liczbą uderzeń na minutę. Jego repertuar wykorzystuje np. utwór „Feelin' Good” Leona Riskina. Jeśli dostępne są osobiste listy muzyczne, np. z podłączonego odtwarzacza, system analizuje je w tle i przypisuje do danego programu w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm). Poszczególne funkcje programów można wyłączać.
Kontrola komfortu ENERGIZING korzysta również z nastrojowego oświetlenia, harmonijnie dopasowanego do każdego z dostępnych interfejsów ekranu. Jeszcze większe bogactwo ustawień oferuje opcjonalne rozbudowane nastrojowe oświetlenie, dysponujące 64 odcieniami. Diody iluminują wnętrze w artystycznym stylu, łącząc ze sobą różne odcienie światła.
Klasa S Coupe i Klasa S Cabriolet kochają multimedia
Wszystkie modele Klasy S są wyposażone w najnowszą generacje systemu informacyjno-rozrywkowego COMAND Online. Oferuje on szybką nawigację 3D z dyskiem twardym, topograficznymi mapami terenu, fotorealistycznymi modelami budynków w 3D oraz trójwymiarową rotacją map. Na ekranie nawigacji pojawia się rozbudowany zakres informacji: poza natężeniem ruchu w oparciu o informacje uzyskiwane w czasie rzeczywistym może on obejmować np. komunikaty ostrzegawcze Car-to-X, informacje pogodowe, najbliższe stacje paliw wraz z aktualnymi cenami czy wolne miejsca parkingowe w okolicy. Komunikacja bliskiego zasięgu (NFC – Near Field Communication) zamienia smartfon kierowcy w cyfrowy kluczyk samochodu. Z pakietem integracji smartfona dostępne są interfejsy Apple CarPlay™ oraz Google Android Auto.
Telefony komórkowe mogą być standardowo ładowane bezprzewodowo, bez potrzeby mocowania w uchwycie. Funkcja bezprzewodowego ładowania działa ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi (o przekątnej ekranu do 15,2 cm), które w standardzie lub poprzez akcesorium obsługują standard Qi. Aby z niej skorzystać, wystarczy położyć aparat w schowku w przedniej części konsoli środkowej. Opcjonalna telefonia wielofunkcyjna pozwala łączyć smartfony z zewnętrzną anteną auta
Dzięki nowemu serwisowi Concierge użytkownicy Mercedes me mają do wyboru szeroki zakres indywidualnych usług: od zarezerwowania stolika w restauracji i udzielenia wskazówek turystycznych na danej trasie przez informacje na temat wydarzeń kulturalnych i sportowych aż po przesłanie celów nawigacji bezpośrednio do systemu pojazdu.
Nowe systemy wspomagające
Klasa S Coupe i Klasa S Cabriolet stawiają kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy, oferując nowe lub rozbudowane systemy wspomagające. Aktywna kontrola odległości Active Distance Control DISTRONIC z funkcją Active Steering Assist zapewnia teraz jeszcze bardziej komfortowe wsparcie przy zachowaniu bezpiecznego dystansu i utrzymaniu toru jazdy. Prędkość zostaje automatycznie dobrana z uwzględnieniem najbliższych zakrętów, skrzyżowań lub rond (działanie poszczególnych funkcji może się różnić zależnie od kraju). W tym celu Active Distance Control DISTRONIC w znacznie większym niż dotychczas stopniu korzysta z map i danych nawigacyjnych.
Zawieszenie „z oczami” teraz widzi jeszcze lepiej
W 2014 roku Klasa S Coupe jako pierwszy seryjny samochód świata połączyła opcjonalne zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją pochylania w zakrętach. Karoseria samochodu pochyla się w stronę wewnętrznej krawędzi zakrętu maksymalnie o 2,65 st., ograniczając odczuwanie przez pasażerów sił poprzecznych. Innowacyjne zawieszenie z wyprzedzeniem rozpoznaje nierówności nawierzchni, korzystając z kamery stereoskopowej umieszczonej za przednią szybą. W nowej Klasie S Coupe system został dodatkowo udoskonalony: nowa kamera działa także w słabych warunkach oświetleniowych i do prędkości 180 km/h. Klasa S Cabriolet jest seryjnie wyposażona w półaktywne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z płynną regulacją tłumienia.
Nowe V8 oraz nowe V6
Nowa jednostka V8 biturbo pod maskami wersji S 560 Coupe oraz S 560 Cabriolet zużywa nawet o 8% mniej paliwa od poprzednika. Aby ograniczyć zapotrzebowanie na benzynę, przy częściowym obciążeniu cztery z ośmiu cylindrów zostają odłączane z pomocą układu zmiennych faz rozrządu CAMTRONIC (tylko Coupé). Ogranicza to straty w obiegu termodynamicznym, a jednocześnie zwiększa efektywność pozostałych czterech cylindrów poprzez przesunięcie optymalnego punktu pracy w kierunku wyższych obciążeń. Kolejnym znakiem rozpoznawczym są tu turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami. Nowa jednostka V8 rozwija moc 469 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm.
Klasa S Coupe z silnikiem V6 o mocy 367 KM nazywa się teraz S 450. Efektywność w rzeczywistych warunkach jazdy zwiększa nowa funkcja żeglowania – gdy sytuacja na drodze i poziom naładowania akumulatora na to pozwalają, silnik spalinowy zostaje odłączony od reszty układu napędowego i pracuje na biegu jałowym, tak że pojazd może swobodnie „żeglować”. Kolejną nowością S 450 jest przekładnia automatyczna 9G-TRONIC. Szeroka rozpiętość przełożeń od pierwszego do dziewiątego pozwala na niemal niewyczuwalne redukcje prędkości obrotowej silnika, a jednocześnie stanowi decydujący czynnik w zakresie wysokiego poziomu efektywności jednostki napędowej oraz komfortu jazdy. Model S 450 wyposażono w filtr cząstek stałych.
Klasa S Coupe oraz Klasa S Cabriolet w najnowszej odsłonie pojawią się niebawem w autoryzowanych salonach Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive: https://zasadaauto.pl/kontakt. Zapraszamy serdecznie!
Zobacz najnowsze modele Mercedes-Benz w salonach Sobiesław Zasada Automotive:
https://zasadaauto.pl/samochody-osobowe/Mercedes-Benz