Letnie miesiące to intensywny okres wyjazdów urlopowych. Niezależnie od destynacji, warto pamiętać o odpowiednim przygotowaniu samochodu oraz o tym, jak zachować się w przypadku nieprzewidzianej awarii samochodu w trakcie wyjazdu. O wszystkie te kwestie zapytaliśmy Piotra Galerę, Szefa Serwisu z naszego krakowskiego serwisu przy ul. Armii Krajowej 17.
Cześć Piotrze, czy mógłbyś nam przybliżyć jak najlepiej przygotować swojego Mercedesa do wakacyjnego wyjazdu? Co należy zrobić i o czym pamiętać?
Piotr Galera: Oczywiście. Zanim jeszcze wybierzemy się na urlop, niezależnie czy wybieramy destynację na terenie Polski czy poza jej granicami, aby uniknąć nieprzewidzianych awarii pojazdu pamiętajmy o odpowiednim sprawdzeniu naszego Mercedesa przed podróżą. Najlepiej powierzyć go profesjonalistom z Autoryzowanych Serwisów Mercedes-Benz. Co zostanie sprawdzone w trakcie takiej wizyty? M.in.
- Ciśnienie w oponach i stan bieżnika
- Działanie świateł i ich optymalne ustawienie
- Okładziny klocków hamulcowych (kontrola wizualna)
- Stan podwozia (kontrola wizualna)
- Poziom oleju w silniku
- Szczelność układu klimatyzacji
- Działanie spryskiwaczy szyb i reflektorów
- Stan wycieraczek
- Stan przedniej szyby
- Test komputerowy
Dla naszego zdrowia i komfortu warto również wykonać dezynfekcję klimatyzacji.
Czy w autoryzowanym serwisie Mercedes-Benz znajdziemy odpowiedni pakiet?
Piotr Galera: Tak. Nasze pakiety dostosowane są do potrzeb Klientów i ich pojazdów, niezależnie czy jest to kontrola pojazdu przed dłuższym wyjazdem czy między przeglądami.
Należy jednak pamiętać aby kwestii przedwakacyjnego przeglądu nie zostawiać na ostatnią chwilę.
Na taki przegląd najlepiej umówić się online lub w aplikacji Mercedes me.
Będąc na urlopie mogą spotkać nas różne, niestety czasami mniej przyjemne sytuacje.
Jeśli w drodze na wakacje, powiedzmy do Chorwacji, będąc już poza granicami Polski, zapali nam się czerwona kontrolka silnika. Co możemy zrobić?
Piotr Galera: W takiej sytuacji, najlepiej jest skontaktować się Serwisem 24h i skorzystać z usługi Mercedes-Benz MOBILO. Zarówno na terenie Polski jak i na terenie pozostałych krajów UE.
Czy z Serwisu 24h mogę skorzystać również w przypadku uszkodzonej opony?
Piotr Galera: Zdecydowanie tak. Jeśli uszkodzenie na to pozwala, istnieje możlwiość udzielenia pomocy na miejscu awarii.
Czy korzystając z Serwisu 24h i usługi Mercedes-Benz MOBILO przysługuje nam samochód zastępczy?
Piotr Galera: Tak, ale i nie tylko. W razie konieczności pokryjemy koszty dalszej podróży zarówno kierowcy jak i wszystkich współpasażerów. Niezależnie czy przydzielony zostanie samochód zastępczy czy dotarcie do celu podróży będzie zapewnione autobusem, pociągiem lub samolotem. W razie konieczności wszystkim osobom podróżującym samochodem może zostać zapewniony rónież nocleg.
Piotr, czy mógłbyś zatem przybliżyć nam czym tak naprawdę jest usługa Mercedes-Benz MOBILO?
Piotr Galera: MOBILO to standardowe rozwiązanie mobilnościowe Mercedes-Benz. W przypadku drobnych problemów, awarii technicznych, wypadku lub aktów wandalizmu nasi eksperci w całej Europie zapewnią Klientom dalszą podróż. Wystarczy zadzwonić pod numerem telefonu 00800 1 777 7777 będącego do dyspozycji Klientów przez całą dobę.
Rozwiązanie MOBILO jest standardowe dla każdego auta osobowego Mercedes-Benz i przedłuża się bezpłatnie z każdym przeglądem w serwisie Mercedes-Benz – nawet do 30 lat.
Usługa MOBILO ma za zadanie zapewnić mobilność w podróży i wiele innych udogodnień.
Jeśli w trakcie wakacji zdarzy nam się awaria, przypadkowo zamkniemy kluczyki w samochodzie lub omyłkowo zatankujemy niewłaściwe paliwo, z Mercedes-Benz MOBILO, szybko wrócimy na drogę! Fachowa, bezpośrednia pomoc na miejscu awarii lub dostarczenie pojazdu zastępczego, to usługa która wyróżnia nas na tle konkurencji.
Zaletami oferty Mercedes-Benz MOBILO są:
- Drobne naprawy wykonamy na miejscu awarii
- W razie konieczności, pojazd odholujemy do najbliższego autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz
- Zapewnimy samochód zastępczy w razie potrzeby na czas naprawy (do 3 dni roboczych)
- Umożliwimy dalszą podróż Tobie i pozostałym pasażerom: taxi, komunikacja miejska, samolot
- Zorganizujemy nocleg dla kierowcy i pasażerów (do 3 dni roboczych)
- Pomożemy w kwestiach prawnych lub problemach językowych za granicą
- Przeprowadzimy łatwy i pozbawiony biurokracji zwrot kosztów w przypadku awarii.
Czy poza Serwisem 24h, w przypadku awarii lub innych problemów technicznych możemy skontaktować się na przykład bezpośrednio z jednym z Autoryzowanych Serwisów Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive?
Piotr Galera: Oczywiście. Nasze serwisy są do dyspozycji Klientów również telefonicznie w godzinach swojej pracy.
Piotrze, a co jeśli niestety przydarzy nam się wypadek. Co w takim przypadku?
Piotr Galera: Tu najszybszą drogą kontaktu będzie system SOS.
Oczywiście, musimy również pamiętać o standardowych procedurach jak np. właściwe zabezpieczenie i oznaczenie miejsca wypadku.
Piotrze, dziękujemy za te wszystkie przydatne informacje.
Piotr Galera: Pamiętajmy, że w trakcie urlopu jedną z najważniejszych kwestii jest nasze bezpieczeństwo i komfort. Szerokiej drogi!